Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-skat (Girokort) i forbindelse med ferie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

I forbindelse med mit arbejde som selvstændig konsulent er jeg løbet ind i et rigtig godt spørgsmål som SKAT (selvfølgelig!) ikke kunne svare på.

Jeg har i forbindelse med afholdelse af ferie ikke modtaget den samme løn (gennem betalte regninger) som jeg plejer og har derfor ikke mulighed for at betale det girokort som vedrører denne måneds betaling.

Jeg har SKAT og deres forslag var at undlade at betale girokortet og modtage en rykker for derefter at snakke med dem om en betalingsordning for den rasterende del af 2013.

Jeg må sige at jeg synes dette er en meget mærkelig måde at gøre det på. Som I sikkert ved finder der to måneder som er fritaget for betaling (Juli og December) og mit ønske var således at flytte min betaling frem således jeg også betalte for december måned.

Er der nogle som har erfaring med denne situation og evt. kan fortælle mig hvordan de har gjort og hvordan jeg skal forholde mig. Jeg må indrømme jeg synes det er lidt mærkeligt og overvejer at snakke med min bank om dette frem for at få yderligere unødig kontakt med SKAT.

Er dette en løsning?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 18:46

Når du skal betale girokortet over netbank betaler du kun det du har råd til og det manglende senere, så får du ingen rykker på kr 800, men højest rentebetaling

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53

KAHs løsning kender jeg ikke, men kan heller ikke sige ikke duer. Du kan ikke skyde B skat om til at betale i December uden at du får en aftale med skat i forbindelse med at du ikke kan betale den rate der kommer nu - men det bliver næppe noget med en december rate - KAN du ikke betale skal du tage en snak med skat og få en aftale - det vil være for sent i forhold til måneden at ændre forskud, men hvis dit års resultat ikke stemmer med forskud kan du jo ændre forskud nu og det vil få betydning for November, men det kræver jo at du ved du vil tjene mindre end oprindeligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:11

Tak for forslaget.

Løsningen blev dog at få min bank til at dække for beløbet således jeg kan betale det senere. Det er trods alt lettere end at tage et opgør med SKAT.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)