Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms regnskab gennem Billys Billing

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er første gang jeg skal indberette MOMS gennem Billys Billing, og jeg har været ude at rejse (i forretningsøjemed) i perioden. Der er ingen tvivl om at kost og logi er nemmest at trække fra på den faste sats (195kr pr. overnatning og 455 kr på kost og småfornødenheder). Men det kan jeg vel ikke taste ind i billys billing, så tænker det skal direkte ind i MOMS skemaet, men i hvilken rubrik?

Er det den, der hedder MOMS af varekøb i udlandet?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 16:54
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23

QPFinance:

Hej Stylist,

De to satser du nævner i dit indlæg er de personlige fradrag du har, i forbindelse med rejseaktivitet foranlediget af dit arbejde.

Link til SKAT: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133164

jep og har intet med moms at gøre og skal ikke i Billy B efter min mening for en personlig virksomhed hvis ikke du tager de konkret udgifter i stedet

QPFinance:
Med hensyn til fradrag og moms i Billys Billing er det de konkrete fakturaer du har betalt rundt i verden du skal bogføre.
ja og enten eller, ikke både de konkrete OG standard satserne som du taler om OG de konkrete omkostninger til hotel osv fra udlandet vil ikke omfatte nogen form for dansk moms, så den problemstilling vil der slet ikke være. Derimod vil ex tysk moms være en udgift, så længe den samlet er under 50Euro men ikke som moms, bare som alm udgift. 

Er den over 50€ kræves det, at du søger momsen refunderet via skat.dk - momsrefusion udlandet

Så uanset om du vælger faste satser eller faktiske omkostninger er der ikke noget der skal føres som dansk moms overhovedet

vh John Hannover

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:36

Tak for svar begge to. 

Så må jeg køre to regnskaber medmindre jeg sætter udgifterne ind i B'sB og undlader at oplyse noget om moms - eller er det bedst at holde det helt udenfor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04

op til dig - du må bare ikke gøre begge dele, så enten hvis momsen er under 50€ så kan du tage hele udgiften (i det omfang rejsen var ren business) eller du kan tage statens takster

Nogen vil sige, køre du bare statens takster som udgift rejse og ind på mellem regning - og jeg vil mene du i stedet får dem som fradrag men det vil i princip gi det samme - om du tager dem ved at fratrække dem fra firmaets overskud når du udefylder selvangivelse eller direkte i firmaet - men jeg mener de skal tages som fradrag når det er en skattetakst der benyttes og du ikke er lønmodtager - men resultatet blir det samme og

i alle fald ingen moms i noget af det med mindre momsen er over 50€ hvor du skal be om at få den retur via skat

vh

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Borg Regnskab Skrevet kl. 21:10

God pointe, John - helt enig i at det ikke er begge dele når det er privat virksomhed.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 12:53

Hej Stylist

De 195 kr. pr. overnatning og 455 kr. på kost, får du som skattefradrag, som skal derfor angives på selvangivelsen. Det har som sådan intet med selve momsopgørelsen at gøre, idet den er forbeholdt til fradraget på selve momsen på de 25 %.

Håber det svar hjalp dig.

Ha' en god dag! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)