Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er der galt med hastigheden på vores forside?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Vi har fået lavet forskellige ting på vores forside i løbet af flere år, men de sidste par måneder er vores forside blevet virkelig langsom.

Det drejer sig kun om forsiden og ikke de andre sider.

www.drinkworld.dk

Er der nogen som kan identificere hvorfor vores forside er så langsom, evt. hvilke moduler? og hvordan kan vi løse dette problem?

Vi er ikke selv experter i hjemmesideudvikling og har fået lavet de fleste ting eksternt.

Vi håber meget i kan hjælpe os :)

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:12
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 32
Fra  Ventora Skrevet kl. 22:17
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:23

Jeres første og største problem er en ventetid på lige omkring 7-10 sekunder. Denne ventetid er den tid som serveren bruger på at generere den html der skal sendes ud til brugerens browser. Det er en lang ventetid, og burde kunne blive gjort meget kortere.

Når det så er sagt, skal man yderligere hente næsten 400 filer for at se hele jeres forside, hvilket er noget i overkanten for et site som jeres. Det er primært jeres tabs og slidere der er skyld i dette, og i burde overveje hvor mange produkter i vil loade på forsiden. for tallet skal ned. Yderligere vil dette også hjælpe jer på SEO siden, da i så får mere fokus på færre produkter, frem for som dete r nu, et meget bredt fokus.

Siden i sig selv er ikke vildt stor i MB, men det er et godt bevis på at mange filer virkelig kan gøre noget negativt i forhold til hastigheden. Samtidig er jeg sikker på at hvis i tænker over det jeg siger med så mange produkter, og selvfølgelig finder en måde hvorpå i kan hente færre produkter ind som standard, så vil ventetiden også blive kortere, da der så er færre ting der skal hentes, og loopes igennem, genereres mm.

MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:31

Hej Kim,

Hvordan kan vi forkorte den ventetid bruger på at generere HTML til brugerens browser? 

Vi kan godt se at der er mange billeder på forsiden, måske en løsning kunne være at billederne på scrolleren kun bliver loaded hvis kunden beslutter sig for at scrolle?

mange tak for din tid og hjælp :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Drinkworld:
Hvordan kan vi forkorte den ventetid bruger på at generere HTML til brugerens browser? 
Det er et svært spørgsmål at besvare uden sådan at dykke ned i koden, men der er flere muligheder:

• Ryd op i databasen, og fjern overhead
  • Sørg for at de rette index er sat i databasen, da det i jo gør på forsiden er at lave ret mange kald til databasen, for at hente kategoriseringer af produkter, det er også en god måde når vi ser på det brugervenlige, men det er tidskrævende at skulle gøre, og yderligere derefter at printe det ud i html
  • se på den programmering der er lavet, og om der er nogle ting man kunne gøre bedre, test fx på lokal server sammen med http://xdebug.org/ så i kan se hvilke ting der rent faktisk køre langsomt og kan forbedres.
  • Se på jeres htaccess fil, hvis i har sådan en, om den kan justeres og forbedres, og hvis noget af det  kan komme ind serversidet, kan det være endnu bedre for performance : http://www.ktj-media.dk/blog/htaccess-indflydelse-performance/
  • I backend kan man i mange shopløsninger også aktivere caching, hvilket forkorter den tid serveren skal bruge å at generere html koden.
  • Jo færre ting i henter og printer ud i html koden, jo hurtigere vil siden blive genereret.
Drinkworld:
Vi kan godt se at der er mange billeder på forsiden, måske en løsning kunne være at billederne på scrolleren kun bliver loaded hvis kunden beslutter sig for at scrolle?
Jo det er en god ide at gøre det sådan, og så loade det med AJAX eller noget i den dur, sådan at når man trykker på en pil, så loades det.
MVH Kim Tetzlaff

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:05

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 23:48

Drinkworld:

men de sidste par måneder er vores forside blevet virkelig langsom.

Inden du burger oceaner af tid og penge for at finde ud af om det er dine scripts/moduler der er blevet langsomme var det måske en god ide at checke loaded på din server. Du kan checke din webserver ved at uploade en simple fil indeholdende

<?
$load= sys_getloadavg();
echo "Now:".$load[0]."<br>5 min:".$load[1]."<br>15 min:".$load[2];
?>

kald den hvad du vil, f.eks testload.php og start den i din browser. Giver dig serverens load. En anden ting, som de andre skriver, 400 billeder er helt godnat, det skal bestemt bringes ned.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 00:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Søren.Pedersen:

<?

$load= sys_getloadavg();
echo "Now:".$load[0]."<br>5 min:".$load[1]."<br>15 min:".$load[2];
?>

kald den hvad du vil, f.eks testload.php og start den i din browser. Giver dig serverens load. En anden ting, som de andre skriver, 400 billeder er helt godnat, det skal bestemt bringes ned.

Nu ved jeg ikke så meget omkring Web Wink - men load average fortæller vel intet?

Load kan være 2, og det kan køre skidt, den kan også være 20, og køre godt.

Unix Load er relativt til den mængde cores du har, har du 24 tråde til rådighed på din server, kan du have en load på 20 og nok også lidt mere hvor der stadig er mulighed for at sende trafik til CPU'en uden du skaber nogen form for queue på CPU'en.

Men hvis du kun har 1 core i din maskine, så vil 2 i load være relativt meget. - Så de kan ikke bruge unix load til en dyt, uden at kende specs af CPU'en :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 00:17

Lucas - Hosting4Real:

Nu ved jeg ikke så meget omkring Web Wink - men load average fortæller vel intet?

Load kan være 2, og det kan køre skidt, den kan også være 20, og køre godt.

20 og køre godt kræver jo således 20 cores da hver core således er på "capacity" og ikke overloaded. Hellere have 20 cores og et load på 0 end 20 cores og et load på 50 :-)

Lavt load = serveren har intet i process queue der venter
Højt load = serveren har ting i queue der venter (per core)

Så du har delvist ret, dog er det bedre at have et load på 0 end et på 10 så det er lige det der er relevant

er faktisk en god artikel.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)