Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Maxibrev som forsendelsesmetode

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ved at søge i tidligere indlæg fået svar på fragmenter af de spørgsmål jeg har vedr. afsendelse af pakker som maxibrev. Da jeg fortsat har en del spøgrsmål, tillader jeg mig at lave en ny maxi-brevs-tråd.

Mine spørgsmål er som følger:

- Vi har i dag en erhvervsaftale, og anvender webpack. Kommer vores erhvervsaftale i spil ved maxibreve (sparer vi lidt på listeprisen ?)

- Kan adresselabels automatisk udskrives ved Maxibreve, eller skal de blå (eller lilla) adressesedler udfyldes manuelt?

- De lilla adressesedler - fungerer de således at vi køber X styk - smækker dem på pakken, og så smider dem i det rette bur på posthuset, eller skal vi stå i kø på posthuset ?

- Overser vi øvrige problemstilinger når vi overvejer at skifte fra postpakker til maxibreve (ud over track & trace samt forsikringselementet)

- Er der nogen af jer, der har fortrudt skiftet fra postpakker til Maxibreve ?

Mange venlige hilsener

Thomas

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:23

Hej Thomas, nej i sparer ikke noget i forhold til listeprisen, ved at sende maxibreve når i har webpack. Systemet med at printe adresse label ud, er kun når man sender fra 100-200 pakker pr. år. (og her er det jo heller ikke alverden man sparer).

Skal i sende maxibreve må i igang med at købe frimærker eller alternativt få fat i en frankeringsmaskine, som evt. kan lejes for 200 kr om månedet, men husk i skal have en fastnet telefonforbindelse for at benytte den løsning. (Det kan dog med lidt besvær undgås)

Om i skal så i kø på posthuset kan jeg ikke svare på. Postdanmark har for tiden uhyre stor tendens til at droppe posthusene i disse år, og istedet tvinge os ind i diverse supermarkeder. Min fornemmelse er at det absolut ikke er alle disse butikposthuse der har en afleveringsskranke til breve.

Så er der selvfølgelig den mulighed at du kan få postdanmark til at hente på din adresse. For fem afhentninger om ugen, på et valgfrit tidspunkt (inden for ½ time) koster det månedligt 2100,-

Jimmy

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:26

Hej Jimmy

Mange tak for svaret. Vi prøver at høre hvordan vilkårene er på det lokale posthus.

Venlige hilsener

Thomas

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:21

Dimsedut:

Hej Thomas, nej i sparer ikke noget i forhold til listeprisen, ved at sende maxibreve når i har webpack. Systemet med at printe adresse label ud, er kun når man sender fra 100-200 pakker pr. år. (og her er det jo heller ikke alverden man sparer).

Skal i sende maxibreve må i igang med at købe frimærker eller alternativt få fat i en frankeringsmaskine, som evt. kan lejes for 200 kr om månedet, men husk i skal have en fastnet telefonforbindelse for at benytte den løsning. (Det kan dog med lidt besvær undgås)

Om i skal så i kø på posthuset kan jeg ikke svare på. Postdanmark har for tiden uhyre stor tendens til at droppe posthusene i disse år, og istedet tvinge os ind i diverse supermarkeder. Min fornemmelse er at det absolut ikke er alle disse butikposthuse der har en afleveringsskranke til breve.

Så er der selvfølgelig den mulighed at du kan få postdanmark til at hente på din adresse. For fem afhentninger om ugen, på et valgfrit tidspunkt (inden for ½ time) koster det månedligt 2100,-

Jimmy

Hvor står der, at man skal sende 100-200 pakker pr. år for at kunne anvende Webpack? Og snakker vi bare webpack eller erhvervsaftale generelt?

Jeg har nemlig lige tilmeldt mig som erhvervskunde, men har ikke fået noget oplyst om, at jeg minimum skal sende x antal pakker om året før at få det lidt billigere end listepris/postpakker...bliver da bare nervøs for hvis man skal sende et minimum og man så ikke gør det om de regulere i sidste ende?

Mvh. Githa

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:03

Jeg aner ikke om det står nogle steder, det var en oplysning jeg fik fra postdanmark telefonisk. Jeg forstod også på aftalen at du ikke binder dig for et minimum af 100 pakker, men postdanmark ophæver aftalen hvis du ikke når dres minimum.

Jimmy

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)