Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ingen told på parfumer?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Har lavet et par søgninger i VITA og det ser ud til der ikke er nogen told ved import af parfumer!!! Jeg kan dog ikke finde de præcise beskrivelse parfume.. kun noget der kunne minde om en parfume som er på flasken og klar til salg, hvilket er hvad jeg leder efter.

Kan det passe at der ikke er told på parfumer?

Tror i virksomhederne der står bag div. mærker af parfumer ville prostestere hvis man parallel importede nogle af de fine mærker fra et ikke EU land og solgte varerne til en billig pris. Selvfølgelig ikke vanvittigt billigt da det slet ikke ville være rentabelt!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:47

Hej

Jeg mener der foreligger en EU dom der siger at varemærkeindehaveren godt kan sagsøge dig hvis du parallelimporterer fra et land uden for EU. Parallelimport fra et andet land i EU er derimod helt legalt. Uden at kunne være sikker tror jeg faktisk virksomhederne ville protestere, da deres forhandlere jo får en meget synlig konkurrence.

/Jesper

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:20

hvis mærkeindehaveren nu opdager det og ikke ønsker jeg sælger mere, hiver de vel ikke en i retten, men beder først en om at lade være.. er det ikke korrekt?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 18:11

Ofte vil det nok gå på den måde, men taget i betragtning at de er fuld ud berettigede til at hive dig i retten ville jeg nok ikke tage chancen.

Hvis du har haft et meget stor kundevolumen når du bliver opdaget kan det jo være at det er en ganske anseelig mængde penge der er på spil.

Peder 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)