Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skader det SEO at en produkt beskrivelse er 2 gange i source?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at implementere et responsivt design, og i kilden er der lagt op til at produktbeskrivelsen ligger "2 steder" på siden.

Det skyldes at der er en version til mobile, og en version til tablets/desktop.

Dvs. at basalt set er der:

<div id="første-div" class="show-mobile">blah blah blah blah</div>

og

<div id="andet-div" class="show-rest">blah blah blah blah</div>

Hvor "blah blah blah blah" er en lang produktbeskrivelse. Grunden til at der er 2 div'er er selvfølgelig væsentligt mere besværlig end lige forklaret her (de placeres forskellige steder i layoutet osv.).

Jeg tænker ikke at det skader SEO, fordi det er et forsøg på at gøre hjemmesiden mere brugervenlig, og Google sagtens kan se forskel?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:27

Som du beskriver det her, så ja.

For Google (og andre søgemaskiner) vil læse din kildekode igennem, og se beskrivelsen 2 gange. Det er dog ikke decideret duplicate content, da det ligger på samme URL, men der er da fare for at blive straffet for eks. vis keyword-stuffing (over-optimering).

Så hvis du på nogen måde kan undgå det, vil jeg helt sikkert anbefale det.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:32

Det vil sige at du faktisk henter både en kort og en lang (ens) tekst ind til begge - også på en mobiltelefon?!

Jeg ville bruge CSS media queries til at gøre sitet responsivt, men det gør du måske også. Det lyder bare som en noget "alternativ" tilgang, som jeg ikke ville bruge. Du kunne også lægge mobilsitet på et subdomæne med "noindex" på. Dog ikke en metode jeg er så vild med.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:47

Tak for argumenterne. Jeg tolker det som om vi skal ændre det leverede kode en anelse så. Jeg var personligt mest bekymret for det generelt er meget bad practice at sendte "dobbelt" med.

Gita: Vi bruger media queries, men strukturen på mobil/desktop er ret forskellig. Dermed har design-huset sat det dobbelt ind.

Nu bliver næste skridt om at få timer fra virksomheden til at gøre det ^^

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)