Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg godt bruge Word på denne måde?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg håber I har et svar på det her spørgsmål, for jeg kan ikke finde ud af det!

Jeg har I et stykke tid skrevet mine artikler i Word. Men når jeg skriver står der øverst "Ikke-kommerciel brug". 

Jeg tjener jo penge på artiklerne. Men det er jo for så vidt kun ordene jeg sælger, ikke et produkt som kun kan laves med Word. Er det ulovligt? Og i så fald, er det så muligt at købe en udgave med licens, uden at købe Office Proffesionel, med en masse programmer jeg ikke bruger?

Tak på forhånd! God uge!

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 23:19

Tror sgu ikke på nogen måde dine ord kan spores tilbage til den software du har skrevet dem i. Du kunne jo lige så godt ha' skrevet dem i din browser, notepad eller i søgefeltet på Google :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Haderslev
Tilmeldt 12. Aug 13
Skrevet kl. 23:53

Det er selvfølgelig rigtigt. Men betyder det så at det er lovligt? :)

Tak for svar!

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 00:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det ikke er ulovligt må det være lovligt - Men hæng mig ikke op på det :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 00:21

Daniel Poulsen - Just-speak.dk:

Tror sgu ikke på nogen måde dine ord kan spores tilbage til den software du har skrevet dem i. Du kunne jo lige så godt ha' skrevet dem i din browser, notepad eller i søgefeltet på Google :) 

Det giver jo ingen mening. For det første så, at det ikke kan opdages, har ikke noget at gøre med om man må. For det andet så er det da lige meget, hvad man kunne gøre i stedet. Man køber jo netop licensen for at undgå at skrive i alle mulige andre programmer.

Hvis du har en licens, der ikke er til kommerciel brug, så må du ikke bruge den til kommerciel brug. Du kan helt sikkert læse de præcise betingelser i licensbeskrivelsen. Den må du kunne finde under hjælp eller lign.

Når det er sagt, så tror jeg ikke, der er nogen, der går op i om du alligevel bruger det til lidt kommerciel brug. Til en enkeltperson er selv Microsoft nok ligeglad.

Fra Haderslev
Tilmeldt 12. Aug 13
Skrevet kl. 08:43

Det har du ret i. Jeg ville egentlig mest for min samvittigheds skyld finde ud af det, men det åbenbart ikke så ligetil.

Ville faktisk prøve at skrive til Microsoft support, men det ville de åbenbart have 570 kr. for, så jeg tror jeg springer over.

Men jeg regner med at købe Business-udgaven, hvis jeg skal i gang med at skrive igen.

Tusind tak for svar! 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:12

Du kunne jo også bare skifte til Open Office. Det er gratis, og kan stort set det samme!

Fra Haderslev
Tilmeldt 12. Aug 13
Skrevet kl. 09:16

Det ved jeg. Men nu har jeg trods alt gjort det i Word. Og jeg vil bare vide om jeg skal tage en eller anden form for konsekvens, men det er ikke lige til at finde ud af :D

Men er du sikker på man må bruge Open Office til erhvervs brug?

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 09:18

OpenOffice Writer eller LibraOffice Writer er ganske udemærkede Word-alternativer, overvej dem, hvis du ikke direkte har brug for Microsoft's mere advancerede funktioner.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:21

Niels Vestergaard:

Det ved jeg. Men nu har jeg trods alt gjort det i Word. Og jeg vil bare vide om jeg skal tage en eller anden form for konsekvens, men det er ikke lige til at finde ud af :D

Men er du sikker på man må bruge Open Office til erhvervs brug?

Temmelig sikker, men det var nu LibreOffice jeg tænkte på. Sorry, men grundprincippet er jo det samme - :-)

Men læs her; http://da.libreoffice.org/om-libreoffice/

"LibreOffice er det perfekte valg til private brugere, virksomheder, skoler, regeringer og andre organisationer, fordi den giver dig alle de funktioner, du har brug for. LibreOffice er let at installere og bruge på alle større operativsystemer og på en bred vifte af hardware.

LibreOffice er et fællesskabsdrevet og brugercentreret open source projekt. Det vil altid være gratis og open source, så du har den bedste garanti for ubegrænset, langsigtet adgang til softwaren og dermed til dine filer."

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)