Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regskabsprogram

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kender et gratis regskabsprogram, der indeholder en konto for varekøb fra EU lande?

Jeg ved, at man selv skal beregne og bogføre indgående moms af varekøbet fra EU og samtidigt skal det bogføres på udgående moms. Dette forlanger SKAT oplyst ved momsafregning.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

SummaSummarum, men det er jo kun gratis til meget små regnskaber, idet man skal betale for licens, når der er bogført 300 posteringslinjer. Til gengæld er det ikke noget særlig dyrt program. SALDI har den også, mener jeg. Og begge har funktionen, altså ud over kontoen også korrekt registrering af momsen.

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis det, at det skal være gratis, er udtryk for at du har meget simple behov (meget få postering og få fakturaer <100 / år) og du ikke har tid/lyst til at kaste dig over at lære et semi-kompliceret regnskabsprogram at kende, og du i øvrigt har nogenlunde styr på bogføringen, så overvej at gøre det i excel det første stykke tid..... sålænge du tager en back-up når du har bogført, og lader være med at have 4 forskellige versioner når året er gået!

Ellers er der jo masser af bogholdere, der kan hjælpe dig for ret små penge. Ligesom de forskellige online løsninger fungerer udmærket.

 hilsen

Klaus

PS. Det er IKKE et udtryk for, at jeg generelt vil anbefale, at forretningskritisk info lagres i Excel, men man skal jo helle ikke skyde gråspurve med kanoner, vel Wink

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rimeligt nemt at bruge et regneark, men det er desværre ikke tilladt ifølge bogføringsloven, hvor man altid skal kunne se rettelser, og det kan man altså ikke i et regneark.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hillswalk!

 

Nå...det er nyt for mig!

Hvor står det?

 

/Peter

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hillswalk,

det vil jeg gerne se en henvisning på... Jeg mener, sålænge du dokumenterer eventuelle rettelser (selvfølgelig i overensstemmelse med Bogføringsloven) så er der frit valg på alle hylder.

Hilsen

Klaus 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et spørgsmål, om man i bogføringen kan vise kontrol- og transaktionsspor (måske navnlig transaktionssporet), som står nævnt i §4 stk. 1 og 2 i Bogføringsloven og det kan være svært, gående mod umuligt, i et regneark, hvor man kan ændre på data, uden at indtastningen bliver registreret i modsætning til alle regnskabsprogrammer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette!

 

Ja.....men det kommer vel an på, hvordan regnearket er bygget op.

Så man kan vel ikke generalisere.

 

/Peter

Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, det var ikke for at starte en længere diskussion om formkrav til regnskaber.

Mit råd er, at du skal gøre det så let for dig selv som muligt.

Og jeg har aldrig hørt om små(!!!!) enkeltmandsvirksomheder(!!!!), der har haft ballade med Skat fordi regnskabet var i Excel eller på papir eller noget helt 3, så længe dokumentationen er iorden.

Hilsen

Klaus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus!

 

Nej...jeg har også et par kunder...der kører i Excel..uden problemer overfor SKAT!

 

/Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)