Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man starte ny virksomhed som under 18 årig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er en gut på 14 år, der ligesiden lille har interesseret sig for meget for handel. Jeg har bestemt mig for, at det skal være nu og vil starte min egen webshop. Men hvordan med registrering af virksomheden, nu når jeg er under 18 år, hvad vil i foreslå?

1. Den bliver registreret i et af mine forældres navne, men vil det ikke være besværligt og have indflydelse på bla. topskat og løn?

2. Jeg bruger mit eget cpr. nummer, men vil det ikke virke useriøst og jeg regner også med at jeg vil have en større omsætning end de berømte 50000.

3. Jeg søger om dispensation, sådan jeg kan starte i mit eget navn, men skal man ikke være 15 år før at man kan få dispensation og er det ikke en meget langtrukken proces?

4. Kom gerne med dine foreslag, på hvordan jeg kunne gøre det.

Hilsen

Mads Eberhardt 

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:36

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Skrevet kl. 11:38

Jeg er lige fyldt 14 år, så 11 måneder :-)

Mads

Jeg er nok Danmarks yngste og billigste certificerede Google AdWords-konsulent. Få et godt (og selvfølgelig uforpligtende) tilbud på MadWords.dk.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 12:05

Hej Mads,

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at du bruger dit eget cpr nr? Som virksomhed bruger du CVR nr og ikke cpr nr..

Da du er under 18 år, så ville jeg foreslå dig at snakke med dine forældre at de kan starte en virksomhed og så ansætte dig eller måske du har en ven som er over 18 år, og som dermed kan hjælpe dig!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

MadsHardt:
Men hvordan med registrering af virksomheden, nu når jeg er under 18 år, hvad vil i foreslå?
du kan ikke søge om dispensation for at starte før du er 15 år - men du kan se her om despensation fra statsamtet: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

MadsHardt:
1. Den bliver registreret i et af mine forældres navne, men vil det ikke være besværligt og have indflydelse på bla. topskat og løn?

JO absolut OG det vil være besværligt den dag du selv skal overtage virksomheden - så det er i mine øjne en elendig ide at lade forældre eller andre stifte virksomheden - vent til du er 15 og brug tiden frem til da til alle forberedelse, og søg så statsamtet, når dine forældre er villige til at tage hele risikoen

MadsHardt:
2. Jeg bruger mit eget cpr. nummer, men vil det ikke virke useriøst og jeg regner også med at jeg vil have en større omsætning end de berømte 50000.
Om det er useriøst er ikke til at sige, men kommer du over de berømte 50.000 kr i MOMSPLIGT så er det i alle fald ikke sagen, så løsningen duer ikke

MadsHardt:
3. Jeg søger om dispensation, sådan jeg kan starte i mit eget navn, men skal man ikke være 15 år før at man kan få dispensation og er det ikke en meget langtrukken proces?

ja til begge dele - jo mere præcis du er med formål og de ting som er i linket om at få tilladelse, jo hurtigere går det - og jeg kan ikke se andre muligheder, med mindre du vil lade dine forældre stifte og drive det i deres navn og give dig en løn der svarer helt til overskuddet men det er ikke en god løsning i mine øjne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Skrevet kl. 13:43

Mange tak, for svaret :-)

Mads

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)