Hej Opstartere Jeg har virkelig brug for et godt råd, synes jeg har afsøgt alle muligheder. Jeg har en hjemmeside, hvor jeg informerer om forskellige allergiske lidelser. Derudover åbner jeg i forbindelse med hjemmesiden snart en webshop med salg af allergivenlige produkter. Hjemmesiden er udelukkende på tysk og engelsk. Jeg kan via Google Traffic se at brugerne af siden kommer fra især Tyskland og England samt andre lande syd for grænsen. Jeg skal efter planen fra start have mit eget lille lager i Danmark tæt på min bopæl. Mit problem er at forsendelsesomkostningerne fra Danmark til fx Tyskland eller England er alt, alt for høje både med fx Post Danmark, DHL, GLS, DPD og andre - i de fleste tilfælde vil fragtomkostningerne overstige pakkens værdi, så det er ingen løsning. Bliver mine pakker derimod sendt fra Tyskland (fx med DHL eller GLS) til tyske kunder samt andre europæiske kunder, er prisen super konkurrencedygtig og den helt rigtige løsning. Er der nogen derude som har et forslag til, hvordan jeg kommer videre???? Jeg bor ikke så langt fra den dansk-tyske grænse, så kan køre til Tyskland daglig eller hver anden dag, for at aflevere mine pakker. Jeg har forsøgt at blive kunde hos DHL, GLS og DPD i Tyskland, men de tager kun tyske kunder og henviser mig til den danske udgave af DHL, GLS og DPD. Jeg har også kontaktet et tysk lager- og pakkehotel, men deres faste omkostninger er alt for høje for en lille webshop, der starter med 0 kunder. Mvh. Torben |
Hej.
Der er 3 løsninger.
1. Kør ned over grænsen et par dage i ugen og send der fra.
2. Sæt dine priser så du får dækket fragt omkostningerne. Det gør de i resten af landet.
3. Find noget andet at sælge med en større fortjeneste.