Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal jeg skaffe mine vare fra?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg ved ikke om det er noget jeg har overset, men jeg kan ikke finde nogle regler for, om der er en bestemt producent jeg må bestille mine produkter hjem fra. Hvis jeg nu vil bestille produkter hjem til min egen shop, skal jeg så spørge virksomheden om lov først eller må jeg ikke selv vælge hvem jeg bestiller fra?

Håber i forstår mit spørgsmål og kan hjælpe, så jeg kan komme igang! :)

MVH Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 22:43

Hej Cecilia

Som hovedregel står det dig frit for hvor du handler (så længe det er indenfor EU). Det står dog også producenten frit for om de vil handle med dig.  Regn med at nogle producenter vil henvise dig til deres distributør her i Danmark (hvis de har en i DK).

Hilsen

Ravn

(som selv har solgt kosttilskud til hestebranchen) 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 22:50

Fedt, det havde jeg ikke regnet med! :)

Ikke nogle salgstilladelser?

Hvad hvis jeg så vil bestille hjem fra USA el. England?

MVH Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:57

Cecilia du burde vide at England er med i EU, så intet problem der.  Men USA kan i nogle tilfælde være noget mere kompliceret. Jeg vil anbefale dig at du starter med lande i EU så du slipper for alt for meget bøvl.  Iøvrigt er det også forholdsvis dyrt at få vare hjem fra USA.

Så længe det er ikke er produkter hesten skal indtage burde der ikke være nogle krav til tilladelser.   Du skal dog overveje om du skal Moms registreres.

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00

nu er england jo EU - men USA uden for og alt uden for EU kræver bare at du har registreret virksomhed med IMPORTREGISTRERING SOM HER 

Hvis du kan forvente at sælge for over 50.000 kr på 12 mdr (forvente/regne med og sælge for / omsætning ikke fortjeneste) så skal du MOMSREGISTRERES SOM HER 

Du skal uanset hvad føre regnskab og opgive dit overskud til skat

Selve varen er der ikke begrænsning på, andet end at det jo ikke må være en kopi der strider mod en varemærke ejers orignal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:01
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 23:02

Der var en der nævnte for mig at jeg skulle have salgstilladelse hvis jeg skulle bestille fra England, men hvis der ikke er nogen problemer i det, er det jo godt :)

Jeg tænkte om jeg kunne vente med at blive mom registreret, eller vil det være bedst at blive det med det samme?

MVH Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:05

Skal du købe vare i England skal du være moms registreret for at kunne købe varerne uden Engelsk moms.  Så mener du det seriøst med din forretning bør du moms registrere dig med det samme.

Mvh

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 23:09

Tak for hjælpen, det fik lige svaret på de sidste spørgsmål. Så er det om at komme igang!

MVH Cecilia Rasmussen

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:12

Du er velkommen til at sende en privat besked hvis du har brug for yderlige hjælp.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)