Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% prisstigning - Farvel Meebox!

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Jeg vil selv finde et andet billigere alternativ til mine fremtidige hoteller og domains

Du kan se her www.ditwebhotel.dk Her er prisen for 3Gb 5kr.

Håber det hjælper dig, da du nu er på jagt efter en billigere løsning.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:

- Tobak, den kostede 38kr, og steg til 57kr.

- Baseret på globalt plan, steg prisen på kaffe bønner med 80% over 1 år

- Kontrolbesøg hos tandlægen steg fra 122 kr til 204kr for folk over 26, og fra 71 to 204kr for folk mellem 18 og 25.

- Bøder generelt er steget utrolig meget gennem de sidste år.

Tror sikkert der er meget andet :)

Og du kan sikkert finde lige så meget hvor Prisen er faldet. Så hvad skulle det lige vise ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Birkerød
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 164
Fra  Praematures Skrevet kl. 18:55

Ja jeg er også en Meebox kunde, og så sent som i går købte jeg et nyt domæne. Studsede også over den stigning der var kommet, da jeg ligesom flere andre har været vant til - og ganske glad for de 45 kr. At det så tog et par timer at få købt domænet fordi Meebox havde driftproblemer i går, det er så hvad det er... Men ja, de 69 kr "skræmte" mig da ikke... Dog må jeg dog indrømme at jeg i de timer jeg ventede på at Meebox kom op igen, der kiggede jeg rundt og var faktisk tæt på at købe domæne et andet sted, men ja... Nu er samtlige af alle mine andre domæner købt igennem meebox og også der mit webhotel er, så jeg var den "trofaste" kunde der betalte de 69 kr..

Jeg har ikke fået eller set nogen besked om disse stigninger, og ja kan godt være det er på todo listen hos meebox, men normalt så plejer man at informere sine kunder FØR..

Som sagt skræmmer de 69 kr mig ikke helt væk, hvis så bare at deres servere bliver forbedret. og med det mener jeg, at jeg længe har oplevet at deres servere er "sløve" som Emil også har nævnt her i tråden. Og bliver der ikke forbedret på dette punkt, så er det hvad der gør at jeg smutter til en anden udbyder. For kan godt være Meebox er "lowhost" men derfor har man (læs jeg) stadig visse forventninger og krav.

Jeg er dog enig med Niels omkring, at deres support er SUPER, de er lynhurtige til at fixe fejl. og altid venlige medarbejdere på chatten (som jeg oftes bruger). Ikke altid de kender svaret på det man spørg om, men så finder de svaret til en hurtigt. Så meget skal Meebox dog have.

Så ja, jeg har både godt og dårligt at sige... Men ja, mit store frustrations punkt er de sløve servere.  :-/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 25 person

Hørt på et iværksætterforum:

Iværksætter A: Puuhuuuu, min service hos Iværksætter C er blevet dyrere end den var tidligere.... puuhuuu. Hold jer væk alle sammen, her er onde firmaer der vil tjene penge.

Iværksætter B: Fucking latterlige svin, de river hele min økonomiske grundlag væk under mig puuuhuuu. Selv om noget kun koster 1,5 krone, er det fandme stadig 50 % stigning selvom det er små tal.... puuuuhuuuu piv piv

Iværksætter C: Roooolig venner, vi hæver priserne fordi vi ønsker at drive en sund virksomhed og leverer en service/produkt der står til måls med prisen.

Iværksætter D: Det er TOTAL latterligt og uretfærdigt, at andre vil iværksættere vil tjene penge på mig. Latterligt siger jeg, latterligt!!!!.

Iværksætter E: Svin, lad os oprette en masse indlæg der hænger dette onde onde firma ud. ALLE SKAL VIDE DET.

Alle iværksættere i kor: PIV PIV PIV PIV puuu huuuuu PIV PIV PIV PIV

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Michael:

Anders - Meebox:
og når man ser på hele pakken som vi leverer, bliver det i mine øjne kun endnu bedre.

Bliver det bedre af en prisstigning på 50% for det samme produkt ?. Det kan da kun være en sælger der mener den slags.

Vi lever desværre i en verden, hvor ting koster :) Ville jo være smart hvis vi kunne få alt gratis Wink.

Jeg ved godt, en pris stigning på 50% lyder meget, men taget i betragtning af det er fra 10 kr til 15kr, så ved jeg ikke om det er så galt at smide 60kr mere for et webhotel om året. Tror rigtig mange ikke tænker over hvad infrastruktur der ligger bag ved et webhotel.

Så vidt jeg ved, og nok også rigtig mange andre startups, så er det dyrt at være lille. Jeg ved ikke hvor mange kunder Meebox har, og jeg behøves heller ikke vide det, men jeg gætter på, de stadig er 'lille' iforhold til andre hosting firmaer i Danmark. Hvis man levere lavpris hosting, kræver det som regl en god mængde kunder , da en server er ikke billigere af om du sælger hosting til 10 kr eller til 50 kr om måneden. Prisen for den server vil højest sandsynligt være den samme, dvs, der skal flere kunder eller højere priser til at kunne skabe en indtægt, hvis du ingen indtægt har, har du svært ved at udvide med mere og bedre hardware, men hvis ens servere er fyldt, eller ting begynder at gå for langsomt, hvordan får man så mere hardware?

Man kan enten presse flere kunder på hver server, og tja - vi alle ved at i sidste ende vil dette sløve sider ned, dette giver en dårlig kundeoplevelse, og hvis man køre en shop eller noget, kan det i sidste ende betyde mistet indtægt. Man kan også vælge at hæve prisen, fra 10 til 15kr.. Det giver dig ±60kr mere (inkl. moms) at arbejde med om året per kunde.

180kr, er hvad, 49 øre om dagen, disse 49 øre går til køb af hardware, strøm, backup, software licenser (cpanel er ikke billigt), og folk der skal sidde og hjælpe kunder der har brug for support.

Hvem ved om der kommer nye servere en dag, til at klare levering af alle de sider som man nu har online, kan også være support bliver speeded op, eller man får muligheden for at implementere noget andet.

Der er altså forskel på om man er et firma med 40.000 kunder, eller om man er et firma med 300.000 kunder. især når det gælder omkostninger.

Jeg syntes personligt selv, 180kr for 1 års hosting, egentligt er rimelig billigt - nu kender jeg ikke deres service, men hvad man kan se - med de anbefalinger kan den vel ikke være dårlig.

Bare min personlige mening, og mit synspunkt, det kan godt være jeg er komplet skør, men whatever :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:11

Lucas - Hosting4Real:
Vi lever desværre i en verden, hvor ting koster :) Ville jo være smart hvis vi kunne få alt gratis

Vi lever heldigvis også i en verden der bliver mere og mere effektiv. Og den server plads de selv køber bliver sikkert også billiger.

Og det er egentlig ikke de små beløb der er problemet her. For mig at se er det deres manglende kommunikation af prisstigningerne det er galt med.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:13

Michael:

Lucas - Hosting4Real:
Vi lever desværre i en verden, hvor ting koster :) Ville jo være smart hvis vi kunne få alt gratis

Vi lever heldigvis også i en verden der bliver mere og mere effektiv. Og den server plads de selv køber bliver sikkert også billiger.

Harddisk plads koster ikke særlig meget.. Korrekt :) Men det gør resten af en server :) Hvis i vil kigge på priser kan man jo altid gå til http://www.dell.com/us/business/p/enterprise-products :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 19:15
Du overser lige at man kun kan have 2 domæner på deres nye webhotel til 15 kr frem for 10 domæner på ders gamle webhotel til 10 kr måneden så faktisk er det en stigning på flere 100 % . Jeg kunne bare godt tænke mig og vide hvad der er blevet bedre siden de stiger så meget, det synes jeg ikke de svare på
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:18

søren feltved:
Du overser lige at man kun kan have 2 domæner på deres nye webhotel til 15 kr frem for 10 domæner på ders gamle webhotel til 10 kr måneden så faktisk er det en stigning på flere 100 % . Jeg kunne bare godt tænke mig og vide hvad der er blevet bedre siden de stiger så meget, det synes jeg ikke de svare på

1/5 plads til 50% mere, er det ikke 750%?

hurtig hovedregning, er sikkert forkert :-)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 19:18

Lucas - Hosting4Real:

- Tobak, den kostede 38kr, og steg til 57kr.

- Baseret på globalt plan, steg prisen på kaffe bønner med 80% over 1 år

- Kontrolbesøg hos tandlægen steg fra 122 kr til 204kr for folk over 26, og fra 71 to 204kr for folk mellem 18 og 25.

- Bøder generelt er steget utrolig meget gennem de sidste år.

Tror sikkert der er meget andet :)

3 ud af 4 ting vi kan takke regeringen for og ikke det naturlige marked. Jeg håber ikke, at det er regeringens skyld, at Meebox har sat sine priser op.

@Anders,

Du skriver, at når man ser på hele pakken, så bliver det kun bedre. Hvad er det i pakken, der bliver bedre og som svarer til prisstigningen? Som jeg kan se det, så er Web1 hotellet kun blevet forringet - samt dyrere. Man kan nu kun have 2 domains i forhold til 10 tidligere? Det gælder også for de øvrige, hvor man nu må nøjes med færre domains.

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)