og når man ser på hele pakken som vi leverer, bliver det i mine øjne kun endnu bedre.
Bliver det bedre af en prisstigning på 50% for det samme produkt ?. Det kan da kun være en sælger der mener den slags.
Vi lever desværre i en verden, hvor ting koster :) Ville jo være smart hvis vi kunne få alt gratis
.
Jeg ved godt, en pris stigning på 50% lyder meget, men taget i betragtning af det er fra 10 kr til 15kr, så ved jeg ikke om det er så galt at smide 60kr mere for et webhotel om året. Tror rigtig mange ikke tænker over hvad infrastruktur der ligger bag ved et webhotel.
Så vidt jeg ved, og nok også rigtig mange andre startups, så er det dyrt at være lille. Jeg ved ikke hvor mange kunder Meebox har, og jeg behøves heller ikke vide det, men jeg gætter på, de stadig er 'lille' iforhold til andre hosting firmaer i Danmark. Hvis man levere lavpris hosting, kræver det som regl en god mængde kunder , da en server er ikke billigere af om du sælger hosting til 10 kr eller til 50 kr om måneden. Prisen for den server vil højest sandsynligt være den samme, dvs, der skal flere kunder eller højere priser til at kunne skabe en indtægt, hvis du ingen indtægt har, har du svært ved at udvide med mere og bedre hardware, men hvis ens servere er fyldt, eller ting begynder at gå for langsomt, hvordan får man så mere hardware?
Man kan enten presse flere kunder på hver server, og tja - vi alle ved at i sidste ende vil dette sløve sider ned, dette giver en dårlig kundeoplevelse, og hvis man køre en shop eller noget, kan det i sidste ende betyde mistet indtægt. Man kan også vælge at hæve prisen, fra 10 til 15kr.. Det giver dig ±60kr mere (inkl. moms) at arbejde med om året per kunde.
180kr, er hvad, 49 øre om dagen, disse 49 øre går til køb af hardware, strøm, backup, software licenser (cpanel er ikke billigt), og folk der skal sidde og hjælpe kunder der har brug for support.
Hvem ved om der kommer nye servere en dag, til at klare levering af alle de sider som man nu har online, kan også være support bliver speeded op, eller man får muligheden for at implementere noget andet.
Der er altså forskel på om man er et firma med 40.000 kunder, eller om man er et firma med 300.000 kunder. især når det gælder omkostninger.
Jeg syntes personligt selv, 180kr for 1 års hosting, egentligt er rimelig billigt - nu kender jeg ikke deres service, men hvad man kan se - med de anbefalinger kan den vel ikke være dårlig.
Bare min personlige mening, og mit synspunkt, det kan godt være jeg er komplet skør, men whatever :)