I mellemtiden har jeg nogle gange betalt for lidt ekstra rækkevidde. Kan det være fordi FB vil have mig til det hee tiden, nu de kan se eg ar gjordt det ? |
Hej,
Det er ikke antallet at opdateringer på en uge der er det vigtige i social media marketing - det er kvaliteten af de opdateringer. Hvis du ikke laver opdateringer som folk finder interessante og derfor klikker på, trykker synes godt om, kommenterer, så falder din rækkevidde helt automatisk.
Det har intet at gøre med at Facebook "vil have dig til" et eller andet - ud over, at de vil have dig (og alle andre) til at levere noget indhold som skaber værdi for modtageren.
En anden årsag kan være at du har fået for mange fans af lav kvalitet ind. Det sker typisk hvis man har haft for meget indhold på siden, som kun var designet til at få folk til at trykke synes godt om siden, men ikke havde det store at gøre med ens produkt (den lille søde kattekilling som alle klikker synes godt om er det klassiske eksempel). Eller hvis man har kørt konkurrencer - især de ekstremt skadelige del & like konkurrencer, som på få måneder kan smadre kvaliteten af en sides fanbase totalt. Så har man en masse fans, som har trykket synes godt om ens side af alle de forkerte grunde og ikke fordi de reelt er interesserede i ens virksomhed.
Resultatet er som sagt også her, at ens rækkevidde falder og hvad værre er: Det bliver dyrere og dyrere at betale for ekstra rækkevidde fordi man skal ud til mange flere for at ramme de rigtige og problemet med manglende engagement vil stadig være der selvom man betaler for rækkevidden.
Mvh
David