Hej alle aminoer Jeg har længe fulgt med her på sidelinjen og har besluttet endeligt at give det et forsøg. Jeg vil gerne starte en side med en masse citater, men SEO-mæssigt tænker jeg at det er en elendig idé. Alle steder læser man at "content is king" og at indholdet skal være unikt, men uden megen tekst på siden, vil siden ikke kunne ranke godt. Så inden jeg giver mig i kast med siden, vil jeg høre om projektet er dødsdumt uden det overhovedet er startet. Jeg har fundet et rimeligt EMD (citaterpunktumnu), men det er langt fra nok. Og er det overhovedet muligt at få en fin placering i Danmark med et .nu-domæne? Jeg er klar over at man i Google Webmaster Tool kan sætte landet til Danmark, men mister man fordelen ved et EMD? De sociale medier vil muligvis bidrage med trafik, hvis siden er god, og et EMD, der er nemt at huske, kan kun være en fordel. Men uden google vil det være svært at drive organisk trafik til siden. Jeg har forsøgt at lave en søgeordsanalyse og side 1 på google består hovedsageligt af sider med under 50 indgående links. Jeg forestiller mig at køre projektet af som en start og er det ikke noget, jeg tjener penge på, har jeg gjort mig en god erfaring. Men ellers havde jeg forestillet mig at dele citaterne op i diverse kategorier og så forsøge med adsense/affiliate. Siden skal være så "clean" som overhovedet muligt med et enkelt citat på hver side og så kan man få et nyt ved at trykke på en knap. Alternativt som en side som 9gag, hvor der kommer et nyt citat op hver gang man scroller ned. En anden ting, jeg kom til at tænke på, er, om jeg overhovedet må samle en masse citater? Der er vel ikke en form for copyright på dem, når man citerer personen eller skal jeg angive siden/bogen, hvor jeg først har set citatet? Jeg ser frem til at høre alle jeres gode råd og ideer :) - Mogens PS. Det er første gang, jeg giver mig i kast med det, så hivs jeg har glemt noget, skal I endelig sige til :) |
Man skal aldrig sætte pengene for næsen fra start og lige i en niche med citater skal du nok ikke regne med at den kaster mere fra sig end nogle få kroner med Adsense. Hvis det er affiliate du kan vil have mere erfaring med ville jeg nok råde dig til at finde en ordenlig niche, som rent faktisk kan smide nogle penge af sig i det lange løb. Men det er jo bare min mening.
Mvh. Mathias