Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standard webshops med integreret økosystem - findes en sådan løsning?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdateringen af http://MitRegnskab.dk hvad angår anmeldelsen af Mamut er en af de opgaver, jeg har liggende til en sen nattetime. Snart. For jeg har siden fået en stor kunde, som bruger Mamut og har derfor nogle flere oplysninger:

Kunden er begejstret for lagerdelen (men man skal være meget, meget opmærksom på, hvilken lagerstyring, man vælger INDEN man begynder at bogføre). CMR-delen er også rigtig god, det er meget let at bogføre både fakturaer, kreditnotaer, valutakursdifferencer, gebyrer - også på leverandørdelen. Oversigter over salg, lager, dækningsbidrag mv. er gode.

Import fra bank til kassekladde er meget vanskelig, jeg har ikke lavet den endnu, men det er på listen. Finansbogføringen er besværlig pga. det dårligt oversatte norske, men man kan vænne sig til det. Rapportmodulet er uoverskueligt og det er svært at finde de ting, vi har brug for. Udlæsning til regneark muligt men der skal renses for en række kolonner. Men der er også nogle gode features - genveje, opslag og søgninger.

Kunden står over for at skulle åbne et par webbutikker også. De bliver lavet af en norsk programmør, som kender Mamut og programmerer direkte op mod Mamut, så dobbeltindtastninger mv. undgås - man vælger ikke Mamuts egen løsning af nogle designmæssige årsager.

Prisen er ikke lav. Hvis der skal tilknyttes flere brugere og bruges alle eller mange moduler, skal man spørge sig godt for. Det kan nærme sig Navisionpriser - uden at jeg kan blive mere specifik. Brugere kan tildeles forskellige rettigheder. Det er et plus.

Hvis man vægter lager/kunde/leverandørstyring frem for finansbogføringen, kan det være et rigtigt valg, fordi det er et af de programmer som f.eks. kan have børnetøj i mange størrelser og mange farver uden (som f.eks. i Summa) at skulle oprette den samme vare mange gange.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:38

Hej Ken

Fortvivl ikke over Mamuts mærkværdigheder, for jeg bruger idag en 6 år ældre Navision 2.60 der bare siger spar to i forhold til alle de andre programmer, men, men...

Navision har også kostet over 150.000 kr og det er en stor slat penge UDEN integration til shop.

Om den er nem at bruge, ja når man kender programmet er den skøn og hurtig at arbejde med, men det tager tid at lære og det tog over 1 måned før jeg kunne skrive den første faktura, fordi der er uhyggelig mange parametre der skal indtastes som igen og igen refererer til andre manglende indtastninger, så når nu Mamuts Enterprise 5  KUN koster ca 9900 kr er det krummer, for jeg tror det er et imponerende program jeg har set nu, men vi ser tiden an..

Geeked

Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:03

Hej alle,

Tak for de mange tilbagemeldinger. Mamut ser nu godt ud, der er mange muligheder og måske kunne det integreres med en Dandomain Shop, således at vi kan udnytte begge optimalt.....hmm det er svært!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:25

Hej Ken

Nemt er det ikke, og derfor foretrækker jeg Mamut med min egen Oscommerce shop fra Goldenplanet integreret og er pt. igang med opgaven.

Jeg afventer pt. integrationsdelen og forventer mig meget af denne..

Spørg hos http://www.com-elektro.dk/info/  om de kan integrere Mamut med Dandomain, som er et super godt program, men den er meget dyr med alle de mange tilkøbsmoduler som er standart i Goldenplanets shop.

Bare en lille ting som nyhedsbreve, skal du betale ekstra for hos Dandomain og den er standart hos Goldenplanet og prøv lige at sammenligne månedspriserne..

Geeked

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:15

billigfoder.dk:

Navision har også kostet over 150.000 kr og det er en stor slat penge UDEN integration til shop.

Hej BilligFoder

Jeg syntes nu det er lidt ærgeligt hvis der er nogen som fravælger integration med deres shop fordi de tror det er dyrt. Jeg vil mene at man kan integrere en hvilken som helst shop med et økonomi system. Det eneste det kræver er en eller anden form for interface til systemet. Jeg ved at eksempelvis C5 kan få lavet dette interface for 2500 til udviklings modulet, og et par timer til en C5 konsulent for at sætte det op. Dermed skulle du kunne integrere ordrer, faktura, prisfiler eller hvad du nu skulle have lyst til. Det skulle undre mig om ikke også det kan gøres ved Navision.

Selve udvekslingen mellem systemerne er kun et spørgsmål om filkonvertering. Alt efter omfang vil jeg mene at jeg kan gøre det for et par få hundrede kroner om måneden support inklusiv. Eller man kan vælge at betale eksempelvis 2 kroner for hver fil der bliver konverteret.

Så set i forhold til hvad man sparer af tid, så syntes jeg egentlig at de penge er god givet ud.

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:38

Hej Hans

Navision er et super dyrt program og det er integration til denne også..

Jeg har forespurgt flere Navisionsforhandlere, og de kommer alle med et bud på 40-50.000 kr og det er i overkanten, og hertil kommer så tekniker til installering oveni..

Noget andet er, at vil du administrere flere shops fra samme økonomisystem, duer Navision ikke, men Mamut har det, der skal til..

Jeg har selv pt. Navision 2.60 som er super, men løser ingen problemer for mig, uden at den store tegnegreng skal op af lommen og det er fint nok, hvis man forventer millionindtægter fremover, så er prisen lidt underordnet..

Geeked

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)