Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går ned personlig

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk på, at du rent faktisk har en livsoplevelse nu, og en livserfaring, du ikke har haft før. I stedet for at bruge din nedtur som et handikap, så brug det til egen fordel. Du har prøvet noget nu, som få andre har prøvet, og du har dermed en erfaring, som få andre har. Det er noget værd.

Du har også lært, hvad konsekvensen af dine handlinger er, på den meget hårde måde. Men du har lært det.

Mine bedste venner er dem, der også har prøvet at gennemleve en krise i deres liv. Ikke fordi vi sidder og snakker om kriser - tværtimod - men de andre er bare lidt dumme at høre på en gang i mellem...

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:29

Det skal forstås sådan, at jeg føler mig svigtet på den personlige plan. Umiddelbart har

mine venner haft et andet værdisæt: dvs. jeg kommer fra en familie med egen

virksomhed og tankemåden kommer ind indirekte. Mine venner har nok

tænkt "bare en uddannelse, et job og fritid efter kl. 16.00".

Hvorfor skal vennerne skiftes ud? Når ens ven gennem

15 år har købt et hus og jeg sender flere sms om jeg

ikke skal se huset og ingen svar kommer, så føler

jeg svigt.

Når en anden ven ringede næsten hverdag om råd, idet hans kæreste

har mistet job og er gået i en depression og jeg har løst problemet

for dem, så føler jeg mig svigtet, når mine problemer ikke bliver

taget alvorlige.

Angående familien: da jeg var til en fødselsdag og fortalte, at jeg har gået på

Handelshøjskolen og ens søster ikke tror på det, så er vi langt ude.

Familiespørgsmålet skal tolkes som vi er langt fra hinanden

og hermed de daglige udfordringer, problemer og succes

bliver tungere og tungere på ens skuldre.

Hverdagen bliver surt, når der ikke er leg, men kun

pligter: dvs. arbejdsnarkomand!!!

Jeg takker for folk gælder at

svare på disse "banale"

problemer.

Med venlig hilsen

T-FOOTBALL 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

T-FOOTBALL:

Når ens ven gennem

15 år har købt et hus og jeg sender flere sms om jeg

ikke skal se huset og ingen svar kommer, så føler

jeg svigt.

Hvad nu, hvis han har haft virkelig travlt med huset? Du formoder - og her er en værdifuld lektie - i buisiness såvel som privatlivet - du skal ALDRIG formode! Hvis du er i tvivl, så spørg - og glem kommunikation med sms - det duer ikke. Ring til ham og sig: Kære ven, jeg vil gerne se dit hus, men du har ikke svaret - det er jeg ked af.
Klap så i og hør hvad han har at sige - for enten har han en god forklaring eller også siger han noget der er knap så rart at høre, men så kender du sandheden og kan spare en masse tanker på den konto - de tanker du har om hvorfor han ikke ringer suger nemlig din energi - og den har du brug for til dig selv lige nu.

Når en anden ven ringede næsten hverdag om råd, idet hans kæreste

har mistet job og er gået i en depression og jeg har løst problemet

for dem, så føler jeg mig svigtet, når mine problemer ikke bliver

taget alvorlige.

Hvis du har fortalt han direkte hvad du har brug for, så kan du forvente at han enten giver dig det eller siger nej til at give dig det. Men hvis du blot forventer det af ham, så ved han det måske ikke - du er nødt til at tale klart og tydeligt når du har brug for hjælp - ligesom han gjorde da han bad dig om hjælp. Og lad os lige få på det rene - DU har ikke løst deres problemer - det har de selv, men muligvis med inspiration og hjælp fra dig. Hvis du virkelig havde løst deres problemer, så var problemet ikke løst, men blot udskudt på ubestemt tid. Problemer løses nemlig kun af en selv.

Angående familien: da jeg var til en fødselsdag og fortalte, at jeg har gået på

Handelshøjskolen og ens søster ikke tror på det, så er vi langt ude.

Familiespørgsmålet skal tolkes som vi er langt fra hinanden

og hermed de daglige udfordringer, problemer og succes

bliver tungere og tungere på ens skuldre.

Det forstår jeg godt, men i stedet for at straffe dig og familien og vennerne ved at smide dem ud, så se dig om efter nogen der kan give dig den støtte du har brug for - du skal se fremad, ikke bagud, du skal se muligheder i stedet for begrænsninger. Og hvis du synes din familie begrænser dig, så lad være med at forvente støtte fra dem til noget de ikke forstår - du kan ligeså godt bede en mand beskrive hvordan det føles at få veer, eller få en kvinde til at beskrive noget mandligt - det er umuligt. Vi skal ikke alle sammen kunne sætte os ind i alting og forstå alting. Du må ud og søge netværk der er iværksættere ligesom dig og som kan løfte dig i stedet for :)

Hverdagen bliver surt, når der ikke er leg, men kun

pligter: dvs. arbejdsnarkomand!!!

Men T - en lille smule offer fornemmer jeg også fra dine tekster - du tager ikke ansvar for dine problemer, men bliver martyr - men du skal huske at det i sidste ende er DIG der bestemmer, hvor meget du skal arbejde, hvem du vil være sammen med, hvad i skal lave, hvordan du vil være og hvilken approach du vælger til livets forhindringer - for de er der - og de vil altid være der. Du skal skabe de relationer du har brug for, du skal skabe den person du gerne vil være og det firma du gerne vil have. Det er hårdt og det er vilkårene for os alle her på Amino, ja for alle i livet. Vi kan aldrig give de andre skylden...aldrig
Glæd dig over at du rent faktisk er i stand til at starte et firma - har du gjort det en gang kan du gøre det igen. Men sørg for at få netværket med fra starten, meld dig ind i netværksgrupper, søg efter iværksættere i dit område, som kan støtte dig - ikke have ondt af dig eller synes det er synd for dig, men som kan give dig et kærligt spark når du mister gejsten, et kram når det hele virker svært og et klap på skulderen når det går godt :)

Held og lykke

Mette

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:28

Det er ikke noget unormalt eller skandaløst i at gå på røven sålænge man får en aftale på plads med de mennesker man skylder penge! Det er der med garanti mange der har prøvet herinde, så du er ikke alene i verden med dit problem.

Har du tænkt dig at fortsætte med iværksætteriet, hvilket jeg går ud fra siden du henvender dig her, så er der her nogle velmente tips:

Har du penge i klemme med din familie og/eller venner vil der altid opstå problemer med kommunikationen. Skulle det være tilfældet hos dig har du hermed lært aldrig mere at sælge, købe eller låne noget hos dem. Sørg for at de som første får deres penge, hvis du forsat gerne vil have kontakt til dem!

Hvis familien og vennerne ikke er der for dig i denne lidt anspændte tid og de ikke vil hjælpe dig så skrot dem som sparringspartner, så hårdt det end lyder. Hvis familie kun er suppe, steg og is og venner kun er øl, fis og ballade er det ikke noget du kan bruge til noget i firmasammenhæng. Du kan ikke bruge skyld til noget, da det blokerer din fremtid som selvstændig. Lad være med at fortælle noget om din virksomhed i fremtiden og begræns din kontakt til dem til fødselsdage, juleaften og bajerne i weekenderne.  

For at kunne betale gæld og løbende regninger skal du gøre dig nøje overvejelser hvordan du vil fortsætte. Har du haft en leverandør som du gerne vil arbejde videre med så få et møde med ham/hende og find ud af noget sammen. Leverandøren har brug for dig lisom du har brug for ham. Skulle du skylde ham/hende penge vil han/hun normalt også være interesseret i et videresamarbejde. Prøv at undgå banker og arbejd dig ud af problemerne først. Så kommer banken helt automatisk med forslag om kassekredit mm.

Lad være med at tænke så meget over hvad der er sket og lær ud af dine fejl! Søg ikke fejlen ved andre - det gør dig stærkere!

Klaus

Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:51

Jeg takker for svaret på Amino: jeg skal til et netværksmøde i næste måned og

har adgang til DJØFs coach/mentor program. Igen, mange tak for responsen.

Her på Amino kan folk forstå rammen jeg sidder i og

de processer, der påvirker mig.

T-FOOTBALL

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)