Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel haj ? Regneark jeg kan se forskellen....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ikke helt så snu til Excel som jeg havde håbet. Håber derfor der er en venlig sjæl der kan lave et regneark til mig, hvor jeg kan se følgende:

Nuværende udsalgspris, antal kunder og fortjeneste
Ny udsalgspris og hvor mange ekstra kunder jeg skal have for at holde samme fortjeneste. Både i % og kr.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af, om jeg skal sætte prisen ned på mit produkt for at få flere kunder. Har en idé om at jeg får flere kunder, men hvad nytter det, hvis fortjenesten bliver tilsvarende mindre. Det er jeg ikke interesseret i. Jeg er interesseret i at finde den gyldne mellem vej.

Nogen der kan hjælpe med et regneark, hvor jeg kan udregne det ?

På forhånd tak!

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.


Hvis du sender mig infoen til freddyswd@gmail.com så skal jeg nok se om jeg kan lave en til dig :)

Mvh.

Frederik Andresen.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra Haderslev
Tilmeldt 26. Jul 13
Indlæg ialt: 121
Fra  Express-sites Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt svar, slet venligst.

Freelance Web Design. www.express-sites.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh - det er priselastisitet du leder efter og fy for en formel http://da.wikipedia.org/wiki/Elasticitet_(%C3%B8konomi) 

den er ikke let at lave fuldstændigt ved jeg - men der kan nok laves noget forsimplet der viser hvor mange kunder der skal til for at erstatte en prisnedgang - Det fine var en egentlig priselastisitets formel

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IT kons,

Jeg tror du kunne have glæde af at studere denne excl - fil der omfatter prisændring og volume for at fastholde samme dækningsgrad.

Altså det forhold at du nedsætter prisen og vil se hvor meget mere du så må omsætte for at fastholde samme dækningsbidrag.

God fornøjelse  Wink

Konsulent forretningsudvikling JOMA Company - ing. john sommer-HD-Informatik og Økonomi

3480.Sidste version-Pris-Volume.xlsx

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har fundet en løsning kan jeg godt prøve at lave noget til dig, men mangler lige lidt mere info.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, har "kreeret" en simpel en på min hjemmeside www.tpcon.dk , "Simpel_1", du kan downloade. (De hvide felter er til dine data, resten er beregninger)

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo bare bruge funktionen goal seek i excel, dette burde løse dit problem 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom P Jensen:
Hej, har "kreeret" en simpel en på min hjemmeside www.tpcon.dk , "Simpel_1", du kan downloade. (De hvide felter er til dine data, resten er beregninger)

Jeg har prøvet den og umiddelbart forstår jeg ikke din % afvigelse. Hvis jeg indtaster f.eks. 25 i kunder under "nuværende forhold", og 31 under "scenario", så viser den 124%. I min optik, så er 100% en fordobling (måske jeg tager fejl ?), og det er jo ikke tilfældet mht. antal kunder...

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det kan man vælge som man vil, 100% er det oprindelige, 131% er gange det opindelige, men jeg kan lige lave en simpel 2 til donload, hvor det er sådan 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)