Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække diesel fra i mit momsregnskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Kan jeg trække diesel fra i mit momsregnskab? Vi er en forening, som er momsregistreret, som har været på job. Vi bruger Billys Billing og nu skal vi oprette en regning foreslår programmet selv 25%. Men hvis det ikke kan trækkes fra skal vi så sætte den til momsfrit i regningen?

Håber i kan hjælpe:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

det var lidt kryptisk. Jeg kan ikke så voldsomt om momsregistrerede foreninger - og en med "har været på job" er heller ikke lige til at forstå - måske en teatertrup som har været på turné - og måske som kunstnere ikke alligevel skulle fakturere med moms (og derfor heller ikke momsfradrag på udgifter der hører til indtægten vil jeg mene)? Jeg ville høre en revisor helt konkret for der skal mere viden til men

Hvis ikke den kan trækkes fra i skat, hvad er grunden så?

Hvis ikke den kan, så skal regningen jo, når I lægger den i Billy ved årsafslutningen, lægges til jeres resultat med det fulde beløb så i kommer til at betale skat af den - og så skal moms sættes til 0 og hele regningen altså lægges på resultatet ved årsafslutning til skat

Som bi-bemærkning kan siges at hvis det er en hvidpladebil så må man ikke trække nogen som helst for for moms fra uanset det findes på regningen, hverken benzin, diesel, broafgift, parkering eller andet.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)