Tak for det hurtige svar. Jeg har absolut ingen forstand på virksomhedsøkonomi, så jeg famler. Den negative nettofortjeneste skyldes vel for høje faste omkostninger? Hvis der er 2-4 ansatte (hel- eller deltids), æder lønninger vel det meste?
Tak for det hurtige svar. Jeg har absolut ingen forstand på virksomhedsøkonomi, så jeg famler. Den negative nettofortjeneste skyldes vel for høje faste omkostninger? Hvis der er 2-4 ansatte (hel- eller deltids), æder lønninger vel det meste?
Ja, det er fx. lønninger som tager en stor del af den fortjeneste :-)
Det er da vist aldrig rigtigt slået an i den branche?
Nogen har givet mig een stjerne for dette svar. Jeg beklager min "humoristiske" tilgang til Michaels indlæg, som jeg burde have takket for på mere traditionel vis.
Det er da vist aldrig rigtigt slået an i den branche?
Nogen har givet mig een stjerne for dette svar. Jeg beklager min "humoristiske" tilgang til Michaels indlæg, som jeg burde have takket for på mere traditionel vis.
selve det at et regnskab går i 0 siger intet for en lille ApS virksomhed. Du kan ikke bruge det til ret meget. Det kan være, at ejer helt enkelt sætter sin løn så resultatet netop som her bliver -2 eller 0 - for ikke at betale virksomhedsskat. Du kan kun bruge bruttoavance til noget, og jeg kan ikke afgøre om den er høj eller lav, da jeg ikke er inde i restauranters normale bruttoavance %
Hvis skat og moms så i øvrigt ikke er brugt i den forretning, så kan du heller ikke bruge omsætning til noget som helst, så hvis de skal sælge den, så har de skudt sig selv lidt i foden hvis de ikke har slået alt ind i bogholderiet - og skal du købe vil du stå uden egentlig viden.
Du kan ikke bruge regnskabet til andet end lidt nysgerrighed og måske en let kreditvurdering Skal du vide rigtigt hvordan det går, skal du meget længere ned i det
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER