Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne gøre en forskel - Hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have rundet de 40, med flere egne firmaer og lederstillinger bag mig, så står jeg nu i en situation, hvor jeg skal i gang med noget helt nyt! Jeg har tidligere været involveret i flere forskellige brancher, men er sulten efter at gøre noget helt andet.. I mine yngre dage kunde jeg let "tænde" og kickstarte en ny ide, men det er ikke længere så let at finde gejsten. Penge er ikke længere et drivmiddel for mig, men jeg har i høj grad stadig skabertrangen, ligesom jeg stadig har et behov for at opbygge.  Efter et par år i tænkeboksen, så er jeg kommet til den konklusion, at det eneste der nu kan få mig tændt er, det at gøre en forskel for andre.

Det er jo indlysende, at fremtiden for mig ligger inden for noget med velgørenhed, i en eller anden form. At opstarte/involvere mig i noget i fritiden, eller på frivillig basis, er for mig ikke en mulighed. Gør jeg noget, så går jeg 100% ind i det, og bruger gerne 70 - 80 timer eller mere om ugen på det. Som sagt, så er penge ikke længere vigtigt for mig. Alligevel skal jeg jo da kunne forsørge mig selv og min familie.. Om jeg skal gå fra en direktørløn, og ned på niveauet for en kassedame, betyder ingenting, da den vigtigste motivation nu er, at skabe, samt at gøre en forskel!

Er der nogen der har nogle gode ideer.. Eller eventuelt selv har det på samme måde?

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 16:33

Hej M.Brandt.

Først og fremmest velkommen til Amino:-)

Her for et par uger siden så jeg en udsendelse om hvor meget vand betyder for den kommende generation,og at det er gået hen og blevet en handelsvare:-(

Der er folk i verden der dagliget ikke har adgang til rent vand,i udsendelsen viste de en lille dreng på bare 8 år der samlede penge ind til at få bygget en brønd i en landsby i et afrikansk land, det endte med at han lavede en fond der kun beskæftigede sig med det, han har indtil videre bygget omkring 100 brønde.Hans mål er 1000 enden år 2020. Se det er en forskel der gør at de kommende generationer kan få gavn af den lille drengs måde at at gøre en forskel på.Hvis du ikke har til hensigt at gøre noget ligenden kan du altid starte med at hjælpe til hos diverse hjælpe organisationer bare for at prøve kræfter af og se det lidt indefra og om det er noget for dig.

Ja jeg har det ligesom dig, jeg tænker tit på at gøre en forskel,men her og nu tænker jeg på at give mine børn en god fremtid, og det kræver mange penge, har penge men ikke nok til at jeg kan give dem den fremtid som jeg ønsker at de skal have.Det er vel den eneste hæmmesko der gør at jeg ikke har sprunget ud i det:-(( Hvis jeg havde midlerne til det, havde jeg ikke ventet, og var bare sprunget ud i det for at se hvor det vil bringe mig hen.

Mvh Mimusa.

Tilmeldt 30. Sep 13
Skrevet kl. 16:58

Hej Mimusa,

Tak for velkomsten!

Ja, vand burde være noget, som var tilgængeligt for alle! Det er da et indsatsområde der er værd at se på..

Jeg tænker nok i et lidt større perspektiv. Jeg er ikke interesseret i den traditionelle måde at indsamle midler på.. Jeg kunne tænke mig, at der skulle være en sammenhæng mellem den måde midlerne bliver indtjent på, og indsatsområdet hvor det skulle gavne.

Eks.. At etablere et firma der handler med kildevand, hvorefter overskuddet vil gå til f.eks etablering af brønde i 3. verdens lande.

Hov.. Der var jo en ide :0)

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 17:32

Hej M.Brandt

Det var så lidtWink

Ideen er ikke så tosset, men jeg tror at Dansk røde kors har noget ligenden, hvor man støtter 3 verdens landene ved køb af en bestemt varemærke.Men der er ingen der siger at du ikke skal gør det samme som dem,jeg tro at det vil være svært og og besværliget, fordi der er pant og diverse regler fra sundheds styrelsen og andre styrelser,jeg havde helst set at det var på den gamle måde, i det man gør mange opmærksom på det emne man nu tager fat i og tanken er at det er non profit.Fair Trade bølgen er over os uden at mange skænker det en tanken når de handler ind, der er altid nogle der har en anden mening om hvor pengene ryger hen.

Jeg håber og ønsker virkliget at du gør en forskel for dem der har brug for det.

Mvh Mimusa

Tilmeldt 30. Sep 13
Skrevet kl. 18:20

Nej, det er faktisk slet ikke så tosset. Jeg blev lidt grebet af øjeblikket, og kontaktede en bekendt der er i "vandbranchen". Han var øjeblikkeligt "hooked" på ideen, og jeg havde med det samme leverandør af kildevand, gratis lagerplads, samt en løsning på returpant.

Det er korrekt at coca cola har en kampagne hvor kildevand genererer vand til Uganda, gennem røde kors. Forskellen er, at donerer en bid af overskuddet, og bruger det som et salgsargument for at generere indtægt til dem selv.

Min tanke er bestemt at mit koncept (hvad det nu end bliver) skal køres som 100% non profit. Det jeg kunne tænke mig var, at jeg ville overføre min viden og erfaring fra erhvervslivet til en organisation i virksomhedsform.

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:05

Hej M. brandt,

Jeg synes det er så flot at du vælger at gøre en forskel,  jeg er præcis lige der hvor du er, bare lidt yngre :( sorry  hehe- Men jeg har længe vil sige mit job op, for at gøre en forskel i verden. Og de sidste pr mdr, har jeg for alvor været helt vild for at lave noget som giver mening for mig, men forskel for andre. Jeg ved ikke helt hvad det skulle være, men jeg er 100% engageret i ideen om at føre noget videre. Jeg har arbejdet i mange år, og har selv en leder baggrund. Men det tilfredstiller mig ikke, ihvertfald ikke mere. Jeg er klar til at smide det, og knokle for at andre der har behov for hjælp. Har du talt med rød kors eller en anden frivillig organisation om at indgå et muligt samarbejde på et projekt?

Mvh Hanna

Tilmeldt 30. Sep 13
Skrevet kl. 19:16

Hej Hanna,

Skønt at møde andre der har det lige som jeg selv. Nej, jeg har ikke talt med nogen organisationer om samarbejde. Jeg har bla. arbejdet som projektleder rundt om i verden i flere år, og er nok egentlig mest interesseret i, at være involveret direkte i de projekter der skal støttes.

Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:56

Ja og i ligmåde. Det lyder som du har et godt international netværk, så det bare at finde et projekt så du kan få udnytte dine kontakter, og bruge den viden du har. Jeg håber det hele lykkes for dig, det har ihvertfald inspireret og motiveret mig yderligere.

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Skrevet kl. 20:08

Hej M.Brandt.

Nu hvor vi er så godt i gang, så tænker jeg her på at vinteren snart står ved døren også i resten af verden, her tænker jeg primært på Afganistan og Syrien.Der er flere tusinde mennesker der er dårliget klædt på til den hård vinter,kunne man ikke starte med at give en håndsrækning til dem i første omgang i form af tøj og sko indsamling, her på Amino. Jeg vil personliget stå for indsamlingen af det, mit problem er at jeg ikke præcis ved hvordan jeg får det sendt til de personer der har behov for det,og hvordan jeg griber det anSad.Og om tøjet når frem.

Mvh Mimusa

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:33

Hej m.brandt

Du virker som en person med den rette erfaring og den rigtige holdning.

Jeg er I gang med en opstart der funder velgørenhed, hvis jeg har
læst dit indlæg rigtigt, så skal vi to snakke sammen.

Jeg har sendt dig en besked med min mail.

De bedste hilsner

Patrich Holm Pedersen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)