Efter at have rundet de 40, med flere egne firmaer og lederstillinger bag mig, så står jeg nu i en situation, hvor jeg skal i gang med noget helt nyt! Jeg har tidligere været involveret i flere forskellige brancher, men er sulten efter at gøre noget helt andet.. I mine yngre dage kunde jeg let "tænde" og kickstarte en ny ide, men det er ikke længere så let at finde gejsten. Penge er ikke længere et drivmiddel for mig, men jeg har i høj grad stadig skabertrangen, ligesom jeg stadig har et behov for at opbygge. Efter et par år i tænkeboksen, så er jeg kommet til den konklusion, at det eneste der nu kan få mig tændt er, det at gøre en forskel for andre. Det er jo indlysende, at fremtiden for mig ligger inden for noget med velgørenhed, i en eller anden form. At opstarte/involvere mig i noget i fritiden, eller på frivillig basis, er for mig ikke en mulighed. Gør jeg noget, så går jeg 100% ind i det, og bruger gerne 70 - 80 timer eller mere om ugen på det. Som sagt, så er penge ikke længere vigtigt for mig. Alligevel skal jeg jo da kunne forsørge mig selv og min familie.. Om jeg skal gå fra en direktørløn, og ned på niveauet for en kassedame, betyder ingenting, da den vigtigste motivation nu er, at skabe, samt at gøre en forskel! Er der nogen der har nogle gode ideer.. Eller eventuelt selv har det på samme måde? |
Hej M.Brandt.
Først og fremmest velkommen til Amino:-)
Her for et par uger siden så jeg en udsendelse om hvor meget vand betyder for den kommende generation,og at det er gået hen og blevet en handelsvare:-(
Der er folk i verden der dagliget ikke har adgang til rent vand,i udsendelsen viste de en lille dreng på bare 8 år der samlede penge ind til at få bygget en brønd i en landsby i et afrikansk land, det endte med at han lavede en fond der kun beskæftigede sig med det, han har indtil videre bygget omkring 100 brønde.Hans mål er 1000 enden år 2020. Se det er en forskel der gør at de kommende generationer kan få gavn af den lille drengs måde at at gøre en forskel på.Hvis du ikke har til hensigt at gøre noget ligenden kan du altid starte med at hjælpe til hos diverse hjælpe organisationer bare for at prøve kræfter af og se det lidt indefra og om det er noget for dig.
Ja jeg har det ligesom dig, jeg tænker tit på at gøre en forskel,men her og nu tænker jeg på at give mine børn en god fremtid, og det kræver mange penge, har penge men ikke nok til at jeg kan give dem den fremtid som jeg ønsker at de skal have.Det er vel den eneste hæmmesko der gør at jeg ikke har sprunget ud i det:-(( Hvis jeg havde midlerne til det, havde jeg ikke ventet, og var bare sprunget ud i det for at se hvor det vil bringe mig hen.
Mvh Mimusa.