Der findes en lister over LIR som understøter ipv6 http://ripeness.ripe.net/4star/DK.html men derfra til de gør det til slutkunder kan der være et stykke vej
Ovenstående liste er ikke opdateret af en eller anden årsag....
Jeg kan ikke rigtig se fidusen med listen ... jo det er da positivt at få fokus på problemet, men jeg tror nu ikke det rykker ved noget.
De fleste seriøse udbydere har haft IPv6 de sidste mange år, det bliver selvfølgelig gradvist mere og mere stabilt i forbindelse med at mere og mere af nettet kommer op at køre med IPv6. Vi har et par sites der kører IPv6 men det er ikke noget kunderne er begyndt at efterspørge endnu ... og hvis vi forsøger at pushe det tror folk bare at vi er ude på at tjene flere penge :-)
Vi har et seriøst problem mht. offentlige IP adresser (IPv4). For os er der derfor en helt klart fordel fremadrettet at køre IPv6. Det kan med andre ord kun gå for langsomt med at flytte over på IPv6. Hvis vi alle har samme holdning som dig, så kommer der til at gå lang tid før at der kan slukkes for IPv4....
Selvom du ikke lige kan se nogen fordele, så synes vi at det er vores fornemmeste opgave at gøre kunderne opmærksomme på at begynde at flytte over på IPv6.
Jeg kan ikke rigtig se fidusen med listen ... jo det er da positivt at få fokus på problemet, men jeg tror nu ikke det rykker ved noget.
Jeg tror heller ikke det ændrer noget. Se bare TREFORs svar. Det er bare en spontan idé jeg fik og så gik jeg bare i gang uden at tænke videre over det. Fidusen er lige så meget en udforing for mig
Mikkel Mikjær Christensen:
De fleste seriøse udbydere har haft IPv6 de sidste mange år
Mange år er måske at overdrive, og det er til erhverv. Jeg har ikke fundet én der tilbyder det til privatkunder. De to på liste der gør er til erhverv.
En mindre rettelse: Ved stofa står "På vej" i kilde. Og forresten er "På vej" vel ikke lig "Ja" til IPv6? Så sent som i Juli skrev de på deres FB: "Lige nu køre vi IPv4 og så længe vi har IP adresser nok så konvertere vi ikke til IPv6. Hvis/når vi gør så melder vi det selvfølgelig ud". Så mon ikke de også først kommer med det når TDC mv. er klar?
En mindre rettelse: Ved stofa står "På vej" i kilde. Og forresten er "På vej" vel ikke lig "Ja" til IPv6? Så sent som i Juli skrev de på deres FB: "Lige nu køre vi IPv4 og så længe vi har IP adresser nok så konvertere vi ikke til IPv6. Hvis/når vi gør så melder vi det selvfølgelig ud". Så mon ikke de også først kommer med det når TDC mv. er klar?
/Henrik
Nu er det jo ikke TDC der står for stofa's net. Og mine forældre køre da med IPv6 :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.