Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website host, leje af server eller købe egen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er igang med et større projekt som kunne gå hen er generere rigtig, rigtig meget bruger trafik.

Mit spørgsmål i henhold til dette er så, skulle man leje en server eller købe sin egen? Hos f.eks. DanDomain kan jeg umiddelbart kun finde løsninger op til 100GB storage hvilket ikke er nok. Men samtidig hvis nu jeg gik ud og købte min egen server, så må jeg ærligt indrømme jeg ikke ved hvor jeg skulle placere den og hvor jeg kan skaffe en forbindelse der er hurtig nok?

Det mit første indlægamino så håber det fyldstgørende nok osv, hehe. :)

Tak på forhånd. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 16:21

marcus2630:

Hejsa,

Jeg er igang med et større projekt som kunne gå hen er generere rigtig, rigtig meget bruger trafik.

Mit spørgsmål i henhold til dette er så, skulle man leje en server eller købe sin egen? Hos f.eks. DanDomain kan jeg umiddelbart kun finde løsninger op til 100GB storage hvilket ikke er nok. Men samtidig hvis nu jeg gik ud og købte min egen server, så må jeg ærligt indrømme jeg ikke ved hvor jeg skulle placere den og hvor jeg kan skaffe en forbindelse der er hurtig nok?

Det mit første indlæg på amino så håber det fyldstgørende nok osv, hehe. :)

Tak på forhånd. 

Prøv at kontakte os på vores chat eller telefon, så kan vi hjælpe dig med at finde din løsning - skræddersyet lige til dig! :)

https://www.connspire.com/kontakt/

Fra København
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:57

Jeg har brugt hosteurope (tysk) til ikke kritiske løsninger der trækker meget båndbredde - billigt og fri trafik

Er det en windows løsning - hvad så med windows azure?

Anders

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:07

Jeg bruger Amazon AWS, og det er for mig p.t. den bedste løsning på markedet. Har du brug for masser af storage kan du bruge deres S3 storage, sammen med en server. S3 er ikke ligeså hurtig som deres EBS, men prisen er god. 

Men uanset hvad, så forbered dig på at servere og infrastruktur der kan klare meget trafik og load, koster en del. 

Mvh Carsten

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:14

Anders Pedersen:
Er det en windows løsning - hvad så med windows azure?

Azure kører også med Linux. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 12:44

Hvad er det lige du skal bruge så meget storage til?

Storage har jo som sådan intet med trafik at gøre.

Der er ingen grund til at skyde over mål i første omgang, prøv at læse en tråd som denne: 

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=565498

Der kan du læse lidt om hvad man kan forvente.

Når du nu stiller denne slags åbne spørgsmål, så tror jeg heller ikke colocation (at indkøbe og hoste din egen server i et datacenter) er specielt oplagt. Du skal forholde dig til mange ting, såvel selv passe din server. Hvis du ikke har erfaring med dette, så vil jeg lade det ligge.

Fortæl hvad det er for dynamik der ligger i din opsætning: Hvad er det for kald besøgende laver på dit indhold, når de besøger din side.

Når der bliver sagt Azure og AWS, så kan man lige så godt starte så lavt som muligt. De tjenester kan jo skaleres uden at blinke.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 09:00

Hej Marcus

Som Peter nævner, er det formentlig ikke det rette for dig at få din egen server. Sagt på en anden måde: Din tid er givet bedre ud ved at "outsource" dette/købe en hosted løsning. 

Når du forventer meget trafik, kan du med fordel benytte dig at en Cloud Server, hvor du let selv kan op- og nedjustere din server efter hvilke behov du har. Og her kan du altså starte ud med et beskedent beløb på 99 kr/mdr. og så løbende opgradere hvis du får brug for det.

Hos os tilbyder vi en Cloud Server, hvor du faktureres fast hver måned, dvs du ikke pludselig får en uventet regning, f.eks. for uforudset høj trafik. Du er velkommen til at skrive til mig på info@danhost.dk så kan jeg sende dig lidt materiale.

Men ellers held og lykke med dit nye projekt.

Hilsen Kathrine, Danhost

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)