Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At flytte til USA/England - Muligvis et andet land?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du forklare mig hvad der er dårligt? Ved godt vejret er det samme som danmark men ellers?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Steel:
Der fik du vist generaliseret lidt, Internexus. Jeg har også boet i UK og synes, det er et fantastisk sted

Uden triviel den bedste tid i mit liv. Men ikke et sted jeg ville anbefale at bo! Virkeligt mærkeligt land.. Kan du køre bil? Så kan du blive kørelære.. Hvad? 

Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg jo sagtens sige nu. Men kriminel bliver jeg ihvertfald ikke!

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Zertt:

Kan du forklare mig hvad der er dårligt? Ved godt vejret er det samme som danmark men ellers?

Hvis det er England du tænker på. Så er det kulturen i England. Men det kommer vel også an på hvor man bor. Jeg boede i Syd-England og var ikke et behageligt sted at bo. Du kunne gå en lørdag aften ned af gaden og blive truet af unge mennesker som går i store grupper på gaden. Bestemt heller ikke et flot sted og bo, og som du selv siger, vejret er ligesom i DK. Hvorfor flytte? :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Zertt:
Skat - Skatten er ufattelig høj i danmark kontra andre lande (ved godt man måske tjener mindre men stadig)

Jeg ved ikke om jeg er enig. Hvis du ser på hvad man netto betaler i skat i Danmark, er jeg ikke sikker på at man betaler så meget mere end man gør mange andre steder i verdenen. I Danmark får man fradrag for det ene og det andet, og det gør man ikke nødvendigvis i andre lande. Personligt har jeg et minimalt fradrag, så jeg vil tro at den reelle netto skatteprocent man betaler i DK er tæt på min. Jeg vil dog få et godt fradrag når jeg køber hus.

Der er dog høj moms og høje afgifter på alt i Danmark, hvilket gør at man får mindre ud af lønnen i sidste ende, og man kan jo kalde moms og afgifter for skat, hvis man vil. Men indkomstskatten er jeg ikke 100% sikker på er så meget højere i DK end i så mange andre lande.

På nogle jobtyper er lønningerne lavere i udlandet, og på nogle er de højere. Jeg ville aldrig kunnet have tjent så meget i Danmark som jeg har tjent i USA, men havde jeg været håndværker ville det have været omvendt.

Mvh Carsten

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

På nogle jobtyper er lønningerne lavere i udlandet, og på nogle er de højere. Jeg ville aldrig kunnet have tjent så meget i Danmark som jeg har tjent i USA, men havde jeg været håndværker ville det have været omvendt.

Mvh Carsten

</quote>

Arbejdsgiveren betaler i de fleste andre lande ligeledes et tilskud til de sociale pensioner hvilket 100% dækket af lønmodtageren i DK og ikke arbejdsgiveren. I USA f.eks betaler du selv, mener det er 6.25% og arbejdsgiveren 6.25% oveni den normale skat, og i Californien hvor du bor er der yderligere en statsskat (er den 9%?) så din skat er en af de højeste i USA, derudover har du lige "nummeret" med "sales tax" som du betaler hvergang f.eks en bil skifter ejer, er godt nok dyrt at købe en bil om onsdagen, fortryde og sælge den dagen efter.... den nye ejer skal igen betale "sales tax" selvom du lige har betalt den dagen i forvejen..., sales tax der bliver opkrævet hvergang f.eks en bil eller en båd skifter ejer også selvom du køber/sælger den privat.

USA er bestemt ikke billigt mht. skat og bilerne, hvis man køber import og tager priserne på 3-5 år gamle biler, er næsten dobbelt så høje som i f.eks England som har de laveste brugt bil priser i verden, så der er mange ting der spiller ind mht. skat og afgifter.

Ang. greencard, jo det er en formalitet hvis man har orden i sagerne, har man ikke det er det et problem. Ang. de sociale pensioner du bliver trukket for i din løn og som arbejdsgiveren ligeledes giver tilskud til, er det penge du f.eks aldrig får da du som greencard holder ikke er berettiget til pension... betal for noget du ikke er berettiget til :-)

 

Ang. amerikansk statsborgerskab ville jeg nok overveje det en ekstra gang, du mister nemlig dit danske (læs europæiske) og det er ikke sikkert det er en god ide, husk med et dansk statsborgerskab kan du bo hvorsomhelst i EU, ikke dårligt hvis man tænker over hvad Europa har at byde på, en del mere end USA hvis du ser specielt på kulturen etc etc.


 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Internexus:

 

Hvis det er England du tænker på. Så er det kulturen i England. Men det kommer vel også an på hvor man bor. Jeg boede i Syd-England og var ikke et behageligt sted at bo. Du kunne gå en lørdag aften ned af gaden og blive truet af unge mennesker som går i store grupper på gaden. Bestemt heller ikke et flot sted og bo, og som du selv siger, vejret er ligesom i DK. Hvorfor flytte? :)

 

Nu er der, som de fleste andre steder i verden, gode og dårlige steder at bo. Specielt sydengland har meget at byde på og der er mange steder hvor kriminaliteten er meget lav. Bor man i byer som Brighton, Portsmouth eller Southampton, er der bestemt områder man skal holde sig langt fra og man kan opleve det du beskriver der, tag du i byen i en hvilkensomhelst dansk by med mere end 100.00 indbyggere og du vil se det er ligeså slemt.

Byer som Canterbury, Chichester, Bath og mange af de mindre landsbyer har meget mere at byde på end nogen andre steder i DK, vejret er ligeledes meget bedre med måske 1-2 dage med sne om året.

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:

Kan du køre bil? Så kan du blive kørelære.. Hvad? 

 

Hvis du har haft kørekort i England i mere end 3 år og personen som du giver køretimer er forsikret på den bil du kører i, kan du give kørelektioner, korrekt, derudover kan du i England få kørekort når du er 17. Private kørelektioner er normalt ikke noget folk gør da netop forsikringen er temmelig dyr og kørelærere tager ikke meget mere end 90-120 kr i timen for lektioner så de fleste vælger en professionel kørelærer (som kræver uddannelse) fremfor at lade den gamle give køretimer.

 

Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du forklare mig hvad forskellen er eller få et link..? Ved knap nok hvad det vil sige at være statsborger i danmark.

Og har godt hørt lidt om de der H(X) Visummer. Er der noget jeg kan gøre pt. for at få dem? Hvis det er noget der tager voldsomt lang tid?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse om de forskellige visum typer til USA på den amerikanske ambassades hjemmeside under non-immigrant visas.

http://denmark.usembassy.gov

Man kan betale sig fra hurtig sagsbehandling, hvilket der blev gjort med mit, og det tog ca. 3 måneder.

Mvh Carsten

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)