Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At flytte til USA/England - Muligvis et andet land?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Nu har jeg sat her længe og tænkt over det at flytte til england - Eller et andet land (evt. australien?)

Jeg er MEGET tidligt ude og lad nu være med at skriv "Du skifter mening" eller sådan noget. Dette er bare en idé! - Jeg er 15 år

Grunden til jeg er så tidligt ude er at jeg tænkte på arbejdsmulighederne i de forskellige lande. Min plan er pt. at tage på HTX og videre til ITU i København hvor jeg vil tage Bachelor uddanelsen i Softwareudvikling. Men jeg er jo over 18 når jeg er færdig med HTX og vil derfor have mulighed for at flytte hjemmefra så der kunne det jo være man skulle rejse og tage en videregående der? Ellers kunne jeg tage uddanelsen i danmark og så flytte.

Jeg har det sidste år tænkt over det at flytte til udlandet da jeg bare ikke kan lide DK generelt.

Har også overvejet USA - Det er nok det jeg har overvejet mest faktisk.. Men det virker VIRKELIGT til at være svært at flytte der til og blive statsborger efter 9/11 men ja.. Det er nok derfor jeg er så tidligt ude hvis noget tager lang tid.

Nogle gode råd? Idéer osv.

Fra Herning
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 32
Fra  aktie-handler Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går pt på universitet og vi har rigtig, rigtig mange udenlandske studerende, så du kan sagtens tage til et andet land og studere. Personligt tager jeg selv et semester til udenlandet. På denne måde kan man afprøve hvordan det er, at leve i et andet land uden, at det er permanent.  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Zertt:
Har også overvejet USA - Det er nok det jeg har overvejet mest faktisk.. Men det virker VIRKELIGT til at være svært at flytte der til og blive statsborger efter 9/11 men ja.

Så er det nu heller ikke vanskeligere, og du behøver jo ikke blive statsborger. 

Jeg flyttede til Silicon Valley fordi jeg blev tilbudt et job. Firmaet sørgede for et H1B visum, og jeg har så efterfølgende selv søgt og fået green card. Og med det kan jeg blive i landet resten af mit liv.

Ifm. dit studie kan du søge om et internship hos en amerikansk virksomhed, og arbejde i en periode. Hvis du gør det godt, kan det jo være at de vil ansætte dig og sørge for det praktiske ifm. visum. Det er meget normalt bland ingeniører.

Mvh Carsten

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

, og jeg har så efterfølgende selv søgt og fået green card. Og med det kan jeg blive i landet resten af mit liv.

Der tager du grueligt fejl. Dit greencard skal fornyes hvert 10ende år, og det bliver det kun hvis du ikke har begået nogen form for kriminalitet, spritkørsel eller andet i den dur, og ligeledes kun hvis du hvert år har indleveret din selvangivelse og ellers ikke har økonomiske udeståender med staten.

 

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Advarsel! Jeg har boet i England og gået på College. England er et virkeligt dårligt sted at bo. Så er du advaret :-)

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Til trådstarter, hvad er det du ikke bryder dig om i dk og tror er meget bedre i et andet land ?

bb
Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Der fik du vist generaliseret lidt, Internexus. Jeg har også boet i UK og synes, det er et fantastisk sted - det er vel altid op til den enkelte.

Mht at flytte til udlandet for at studere skal du være opmærksom på, at du selv skal betale, hvis det ikke er som en del af din uddannelse i DK. Og det koster en del.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Carsten Jacobsen:

, og jeg har så efterfølgende selv søgt og fået green card. Og med det kan jeg blive i landet resten af mit liv.

Der tager du grueligt fejl. Dit greencard skal fornyes hvert 10ende år

Ja, det er korrekt, men hvor mange har du hørt om som ikke får forlænget hvert 10. år? Jeg kender mange som har fået deres fornyet, og har kun hørt at det er en formsag.

Jeg kan iøvrigt blive amerikansk statsborger næste år, hvis jeg vil. Danmark er jo et at de få lande der ikke tillader dobbelt statsborgerskab. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er 3 punkter:

Vejret - Den forklare nok sig selv. Og vejret spiller altså en meget stor rolle for mig

Skat - Skatten er ufattelig høj i danmark kontra andre lande (ved godt man måske tjener mindre men stadig)

Priserne - Priserne på alt (specielt biler) er virkelig høje i danmark

Kan sagtens komme op med flere men det er lige de 3 første jeg kommer til at tænke på.

Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er bare at det nok bliver dyrt. Jeg ved ihvertfald i USA at det er voldsomt dyrt at studere.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)