Dinero er et komplet regnskabsprogram, som du kan bruge til afregne mons, bogfører, sende faktura, få overblik over virksomhedens økonomi. Mens Bogført er en løsning, der hjælper med bogføringen, jeg vil tro det skal køre op imod et eksisterende regnskabsprogram f.eks. C5, Nav etc.
Så nej, du kan nok ikke se Bogført, som et alternativ til Dinero. Samtidigt tror jeg også der er lidt forskel på målgrupperne, Dinero er sat i verden for at være det bedste økonomisystem, for virksomheder med 0-5 ansatte, mens det ligner at Bogført primært henvender sig til lidt større virksomheder.
Det var det jeg var i tvivl om, om bogført.dk ikke også var et for større virksomheder, men det har jeg fået på plads nu. Tusind tak for det
Jeg vil lige slå fast, at det er mere end ok at spørge til andres bogholderisystemer og holde dem op mod Dinero. Amino er for alle iværksættere med alle slags spørgsmål :-)
Jeg vil lige slå fast, at det er mere end ok at spørge til andres bogholderisystemer og holde dem op mod Dinero. Amino er for alle iværksættere med alle slags spørgsmål :-)
Jeg har så heller aldrig påstået, at det ikke var ok at spørge på Amino om andres bogholderi-systemer.
Det som jeg reagerer på er, at man umuligt kan forvente et svar, der er virkeligt brugbart.
Man spørger ALDRIG en konkurrent om værdien af andres produkter, da man kan være sikker på, at man ikke får et ordentligt svar.
Pudsigt nok, så svarer du faktisk heller ikke på mandens spørgsmål.
Jeg tager på ingen måde parti for Dinero, da jeg ikke har erfaring med programmet, men jeg siger blot til manden, at han bør overveje sine spørgsmål nøje, hvis han vil have et ordentligt svar.
vist er det vel en konkurrent - dem er der mange af - men klart, at hvis der er et program som seriøst kan bogføre korrekt bare ved at se en regning så er det vel ret utroligt.
Det betyder så også, at jeg godt vil se det før jeg tror det. Dels vil jeg se, at det aldrig får fat i et forkert tal, at det altid kan se hvad der er moms, også hvis regningen omfatter en ting med moms og gebyr uden - lige som jeg spændt ville se om den klarede bonner med en lille påskrift - prisen er inkl. moms Jeg ville også teste om den vidste, at selvom der er moms på en benzinregning og en parkering måske - til en hvidpladebil, så skal momsen ikke ind som moms i regnskabet
Så ville jeg være spændt på at se hvordan det vælger konto, ved om noget er kontorartikler og andet måske varer eller rejseomkostninger med hotel moms eller indkøb fra EU med importmoms og uden for EU ydelser med ydelsesmoms OG
Jeg ville være interesseret i hvordan den klarer at afsætte under kreditorer i måske 45 dage inden det skal fra kreditorer udestående til banken
Det lyder super hvis det klarer alle de ting til 99% og så må man vel kontrollere eller rette sig ud af resten, men jeg tror det vil kræve meget af programmet at håndtere det hele
Den store fare ved lette programmer, og det gælder som også Dinero og Billy er, at det måske gir brugeren en tro på, at alt er bogført korrekt fordi det går så automatisk, men at der måske netop derved sker det, at man får lagt en del ting forkert -
En sag er at få det hele automatiseret er super - men hvis man så tror at nu kan man bare udfylde årsregnskab og selvangivelse og stole på alt, uden at vide ret meget om bogføring, så tror jeg man kan komme galt af sted og jo lettere og jo mere automatisk, jo større risiko - så det bør få folk til lige at lade en med regnskabsindsigt lige gennemgå ting hurtigt de første par år - det kan både spare penge og skattebøvl
Spændende at se om programmet kan slå til Venlig hilsen John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Dinero er et komplet regnskabsprogram, som du kan bruge til afregne mons, bogfører, sende faktura, få overblik over virksomhedens økonomi. Mens Bogført er en løsning, der hjælper med bogføringen, jeg vil tro det skal køre op imod et eksisterende regnskabsprogram f.eks. C5, Nav etc.
Der er jeg ikke enig.
Bogført er et regnskabsprogram for virksomheden med det enkle regnskab. Også i bogført kan du afregne moms, bogfører, sende fakturaer mv. Men ja du har også muligheden for at lægge Bogført oven på andre økonomisystemer.
Bogført henvender sig i høj grad primært til de mindre virksomheder, hvor netop det intelligente bogholderi kommer til sin ret.
Det er ikke min oplevelse at Bogført henvender sig til større virksomheder - tværtom jf. ovenstående.
Det lyder super hvis det klarer alle de ting til 99% og så må man vel kontrollere eller rette sig ud af resten, men jeg tror det vil kræve meget af programmet at håndtere det hele
Der er ikke lagt op til at man ukritisk skal lægge al tankevirksomhed til side. Som jeg har forstået oplægget, så vil Bogført komme med et forslag til kontering baseret på indscanningen. Hvis Bogført kommer med et forslag, du ikke synes om, så husker den rettelsen til næste gang.
Det er ikke så enkelt, at man blot kan smide alle sine bilag i scannerbakken og få et rigtigt regnskab ud i den anden ende.
Der er ikke lagt op til at man ukritisk skal lægge al tankevirksomhed til side. Som jeg har forstået oplægget, så vil Bogført komme med et forslag til kontering baseret på indscanningen. Hvis Bogført kommer med et forslag, du ikke synes om, så husker den rettelsen til næste gang.
jeg er med - nervøsiteten er lidt, at med de smarte programmer - billy, dinero og ja - bogført som her, så øges risiko for at ikke kyndige bare accepterer forslaget fra programmet - ikke ser at hups - der var jo moms på noget af regningen og ikke på andet osv
Jo lettere det går med automatik i ikke kyndiges hænder, jo lettere vil der ske smuttere tror jeg
Men ellers - lyder da supersmart - vil da givet teste selv hvis det bliver muligt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg er med - nervøsiteten er lidt, at med de smarte programmer - billy, dinero og ja - bogført som her, så øges risiko for at ikke kyndige bare accepterer forslaget fra programmet - ikke ser at hups - der var jo moms på noget af regningen og ikke på andet osv
Jo lettere det går med automatik i ikke kyndiges hænder, jo lettere vil der ske smuttere tror jeg
Ikke kyndige - vil såment lave de samme fejl uanset om bilagene bliver scannet ind eller de selv skal indtaste bilagene. Der er det ikke regnskabsprogrammet, som er afgørende men personen foran skærmen.