Jeg har i gennem flere år haft en samarbejdspartner som jeg i princippet har været glad for, vi har drevet to selvstændige virksomheder hendes som privatejet, min samarbejdspartners udelukkende har beskæftiget med distribution af varer ejet af 3 part jeg har solgt varerne sammen med mine egne og fået en provision heraf, eller dvs at det har knebet meget med betalings profilen og da jeg satte stolen for døren skete flg.: Jeg blev tilsagt til møde hos min samarbejdspartners revisor hvor hun havde sendt sin far i sit sted da hun i flg. faderens udsagn er ved at gå ned med stress og trænger til ro. Jeg bliver tilbudt 1/3 del af de penge som der bliver skyldt, ikke som en kontant betaling men i form af gratis lagerleje i den tid desuden skulle jeg pr. d.d afgive retten til at sælge hendes varer (vi har en kontrakt på et års opsigelse under den forudsætning at hun stadig er ejer af virksomheden samt ikke mister sine agenture) eller jeg kan "vælge" den mulighed at han overtager hendes virksomhed samt hus/bygninger m.m. da hun åbenbart skylder ham mange penge. Jeg får ret hurtigt sagt nej tak til tilbuddet da jeg ærligt talt føler mig lidt til grin over at sidde til møde med en far der lige mener at han skal klare sin datters problemet ( pigen er 40)Jeg kommer med en del synes jeg selv forslag til hvordan vi kunne løse problemet men alt afvises i første omgang og jeg bliver bedt om at træffe en beslutning her og nu hvilket jeg naturligvis nægter- Revisoren om der også skyldes penge til få samme "tilbud/valg". Her kommer så spørgsmålet: Kan faderen uden videre overtage hendes virksomhed/bygninger mm? |
marotzke:Her kommer så spørgsmålet: Kan faderen uden videre overtage hendes virksomhed/bygninger mm?
Nej
Der skal foreligge en reel og lovformelig aftale partner imellem.
Ellers ville det jo være let at løbe fra alle aftaler, gæld m.m. for din samarbejdspartner.
Der er jo trods alt også lidt kreditorbeskyttelse til også i b2b forhold