Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterhjælp til selvhjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gør som torsken: Læg 5 millioner æg i håb om at tre overlever og bliver til noget

Amino har givet os så meget - nu er det på tide at give lidt tilbage

Thomas fra WuuZuu viser i øjeblikket (en af) vejen(e) til hvordan man kan få nogle potentielle iværksættere over på den anden side af muren, så de kan komme i gang med det, som det egentlig handler om: at komme i gang med at realisere selve forretningsideen.

For mange er det en teknisk blokering at få sat en webshop op; man behøver jo blot at læse de mange indlæg med spørgsmål om platform, betalingsgateway, momsregistrering o.s.v. - alt sammen noget der kan være uoverskueligt og som mange ikke selv har forudsætningerne for at kaste sig ud i.

Når man ser sig rundt i hele verden og omegn, er der i visse egne en kultur der afviger ganske markant fra vores nordiske skummelsind. Begrebet "Crowdfunding" har vist aldrig rigtig slået an herhjemme, men vidner om at andre steder er der mange mennesker der gerne donerer små eller større beløb til en god idé. Fornøjelsen og tilfredsstillelsen er at se noget gro og gerne blive til en succes.

Mange etablerede nyder godt af Amino. Her færdes et utal af personer og firmaer, der laver det som mange efterspørger og det genererer helt sikkert kunder. Jeg "forlanger" ikke, at disse så skal føle sig forpligtet til at uddele taknemmelighedsgaver, men jeg vil gerne slå til lyd for en overordnet vision:

Jo flere VI får hjulpet i gang, jo flere forretningsmuligheder bliver der for os alle!

Meget forenklet (og måske lidt naivt) forestiller jeg mig en pulje eller en bank, hvor gode mennesker smider nogle pakker ind på hylderne:

• Grundinstallation af et webshopsystem på et webhotel, som iværksætteren selv betaler
  • Frit valg mellem 3 basale skabeloner. Vil man mere end det, må man betale på almindelige vilkår.
  • En startpakke med SEO
  • En startpakke med tekster
  • En startpakke med grafik
  • o.s.v.

Iværksætteraspiranten kan nu gå i banken og få en times gratis rådgivning (eller to), der bl.a. omfatter en analyse af hvilke af pakkerne vedkommende har (mest) brug for til opstart. Det ville jo være fantastisk om det hele var gratis, men sådan behøver det ikke at være. Prisen kunne fint være 5.000 kroner (hvilket jo er billigt). Banken afregner forholdsmæssigt til "donorerne" kvartalsvist bagud.

Det vil kræve et minimum af administration, men det ville ikke undre mig, om Martin vil kunne se en interesse i at lade Amino stå for dette.

For hvad er nemlig resultatet? Jo, mange flere vil kommet meget hurtigere i gang med det de egentlig brænder for og forhåbentlig lykkes mange af dem med det. Det vil, i mange tilfælde føre til behov for yderligere ydelser, som de naturligvis køber hos Aminoer. Der er selvfølgelig ingen 100% garanti for, at det bliver hos lige nøjagtigt dét firma, de fik en billig pakke fra, men når året er omme, er jeg sikker på, at alle "donorer" får nye kunder på det.

P.S. Og hvad har vi så tænkt os at bidrage med? Tø-hø, godt spørgsmål. Jeg/vi kan nok ikke bidrage med ret meget som iværksættere har brug for, men skulle der mangle god musik til de lange, mørke vinteraftener, hvor man sidder og arbejder længe efter at kone og børn er gået i seng, så smider vi gerne en nævefuld klassiske CD'er i puljen Yes

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:18

Jeg synes det sker dagligt, at en ihærdig iværksætter fremsætter gode tilbud på alt fra hjemmesider, tekster, SEO og webshops, og det ser ud til, at iværksættere udmærket kan finde hinanden her på Amino, uden at 'mor og far' behøver at arrangere legeaftaler for dem, så  NEJ, det synes jeg bestemt ikke skal sættes i system fra Aminos side.

Danacord:
Thomas fra WuuZuu viser i øjeblikket (en af) vejen(e) til hvordan man kan få nogle potentielle iværksættere over på den anden side af muren, så de kan komme i gang med det, som det egentlig handler om: at komme i gang med at realisere selve forretningsideen.

Nej. Thomas giver én person mulighed for at få en gratis webshop, og får samtidig selv en fandens masse billig reklame. Ikke et ondt ord om det, men at kalde det en (taknemmeligheds)gave, er at strække den for langt. ALT for langt.

Thomas var endda selv en af dem, som startede på Amino, med at beklage sig voldsomt over, at nyetablerede i branchen tilbød billige webshop opstartsløsninger til andre iværksættere, så jeg vil tillade mig at kalde dig dybt naiv, når du fremhæver ham som det gode eksempel. Eller også har han tilbudt dig lidt ekstra rabat eller hvad ved jeg Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35

Ok, så er jeg nok naiv (jeg brugte faktisk selv udtrykket i mit indlæg). Ja, der fremkommer løbende isolerede tilbud på det ene og det andet, men for en aspirant er jeg overbevist om, at det er helt uoverskueligt. En pakkeløsning gør, at han/hun ikke skal løbe spidsrod og vælge og vrage mellem en hel masse, som vedkommende intet kendskab til.

At Thomas får reklame ved at forære en shop væk, kan jeg ikke have ondt af. Selvfølgelig er det med gustent overlæg, men var det ikke lige netop dét jeg beskrev som en del af ideen?

Jeg synes du lyder lettere irriteret over mit indlæg. Fint at du deltager i debatten, men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvordan "mit segment" ser på ideen. Viser det sig, at jeg står alene med "visionen", dør tråden jo helt af sig selv.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:14

Som jeg også skrev, så er der intet galt i at få lidt reklame på den konto, og det kan jeg ikke have noget at indvende imod. Tilføjer man derimod flere liter strygersovs, og en knivspids dobbeltmoral, så kan jeg bare ikke holde kæft.

Og ja, selvfølgelig vil det være nemmere, hvis andre sorterede i tilbudene, så man ikke selv behøver at gøre arbejdet, men jeg tvivler kraftigt på, at du får Amino til at gå ind og systematisere en decideret konkurrenceforvridende faktor, hvor "etablerede virksomheder" (hvad er det?) kan få en bunke billig reklame ved at tilbyde gratis pakker, når en masse nye iværksættere står på nakken af hinanden for at komme med gode tilbud på de samme produkter.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:31

Der er masser af gratis kurser på Ivækst. Jeg kunne også sagtens finde på at holde et gratis foredrag eller lignende, hvor mange kan få glæde af en arbejdsindsats, som samtidig er god reklame for mig.

Men når man tænker på, hvor mange iværksættere der lukker butikken hurtigt igen, er jeg egentlig ikke så vild efter at kaste gratis tekster efter dem. Det ville jo være spildte tekster. Og ungerne skal jo også have noget at spise i næste måned. (Jeg har ikke så mange, at jeg ligesom torsken kan se stort på, at nogen går til, og torsken leverer også æggene hurtigere, end jeg kan levere tekster).  Smile

Men du har en pointe i, at det kan være svært at overskue markedet.

Præcis derfor tilbyder Maibritt fra Focus2Web og jeg webtekster plus hjemmeside - og det er med unik skabelon, opsætning og webmasterservice. Så er det gjort så let som muligt for den, der aldrig har haft hjemmeside før. 

Jeg er meget åben for den slags samarbejder, også med folk, der arbejder i andre websystemer, seo-leverandører, og hvad man ellers har brug for. 

Men hvis man skal arbejde gratis/ekstra billigt, skal man altså overveje godt og grundigt, om man nu også får markedsføring, som er indsatsen værd. Ellers går man selv rabundus. 

Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)