Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre overskud fra 1. virksomhed til 2. konkurs virksomhed.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Tidligere i år lukkede min makker og jeg vores I/S firma med et underskud til hver på ca. 30kg. Dette betaler jeg af på nu hver måned.

Jeg har nu startet nyt firma som går godt, og der er pænt overskud.

Mit spørgsmål er: kan jeg skattefrit overføre pengene fra overskuds firmaet til det lukkede firma med underskud??

På forhånd tak.

MVH

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alene det at det er lukket svarer vel lidt - men det underskud du havde i jeres I/S da det lukkede, var jo vel formentlig et personligt underskud som du vel så må ha opgivet på din selvangivelse og det vil du jo så formentlig ha fået skattefradrag for i anden personlig indkomst. Derved har du jo fradrag for underskuddet går jeg ud fra. 

Så taler du om, at du betaler af på det, og det må så være til banken eller lignende, og de penge kan du kun betale med penge du har betalt skat af og ikke trække fra dit overskud i din nye personlige virksomhed.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige og præcise svar.

God Weekend.

www.easy-extensions.dk  Gratis fragt på ALLE ordre!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Et underskud fra 1/1 til 2013 og til lukkedagen kan trækkes fra i år.

Spørgsmålet er som om det er værd at regne på om gælden (evt. sammen med anden privat gæld) med fordel kan indskydes i virksomhedsordningen?

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Et underskud fra 1/1 til 2013 og til lukkedagen kan trækkes fra i år
ja præcis, og derfor er der fradrag for underskuddet allerede og ikke noget der skal sammenkøres med den nye personlig virksomhed.

(i parentes kan så bemærkes at det ikke er sikkert, at underskuddet svarer til den bankgæld der betales af på (de 30 t), det kan være både større og mindre men det fremgår af slut resultatet)

God idé på måske at overveje VSO - det bør trådstarter i så fald få en revisor til at regne med på - 3 gratis tilbud hvis du går i www.agera.dk og skriver at du skal ha regnet på om du skal indskyde gæld fra tidl. I/S og evt anden privat gæld i VSO - så får du givet tilbud på det helt konkret

regn med, at VSO skattemæssigt vil være mere kompliceret for dig så fordelen skal være til at "tage og føle på"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)