I min fritid kan jeg rigtig godt lide at tage billeder, og jeg kunne også rigtig gerne tænke mig at blive fotograf, når jeg bliver stor. Så jeg tænkte på, om man måske kunne starte en lille webshop, hvor man måske kunne "købe" ens billeder for måske 4 - 5 kr. Det her er bare tanke, og hvis den er helt hen i vejret, så må endelig sige til.
Hilsen Magnus
Ps. Undskyld hvis grammatikken ikke er helt i top.
Jesper har helt ret. Grunden til forslaget er, at der er utroligt mange besøgende på istockphoto, som gør, at dine billeder nemmere kan blive fundet. Konkurrencen er også større, men det må man tage med.
Du skal se det fra kundernes perspektiv. Hvor ville du lede efter billeder, hvis du skulle bruge nogle i forbindelse med en ny hjemmeside, en flyer eller andet markedsføringsmateriale?
VH. HelePlanter.dk
IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.
Som de andre skriver, så er alle disse Stockphoto websites en god idé. På de større er der meget konkurrence og kvalitet samt kravene til billederne er meget høje. Du har dog også mulighed for at finde stockphoto databaser, hvor kravene ikke er så høje.
De nemmeste er at få ansøgt om medlemsskab og læse op på kravene på en side som f.eks. shutterstock.com, og så forsøge at få dine billeder godkendt. Du kan med fordel benytte de sociale medier til at få fokus på dine billeder, kreativitet og talent.
Du har også muligheden for at benytte http://www.sxc.hu, hvor du lægger dine billeder frittilgængeligt for folk og virksomheder, hvor du dermed at få dine billeder ud mange steder.