Hej Alle. Jeg har lavet en wordpress hjemmeside på min localhost, men nu vil jeg gerne have den online på min one.com. Dette virker dog ikke lige til, jeg har brugt mange timer på de forskellige sider på nettet hvor er er nogle guide, men ofte er det til andre webhotel end One.com, hvilket gør at de ofte ender med ikke at kunne bruges. Er der en hjælpsom amino bruger, som tilfældigt sider inde med en guide eller har et link, som er simpelt? Det er vigtigt at det er til et One.com hotel. På forhånd tak for hjælpen. |
De guides du finder er rimelig universelle.
Helt kort, skal du bare uploade alle dine filer til webhotellet. Download herefter wp-config.php og ret din database opsætning til de informationer du har fået fra one.com.
Gå ind i din database som du bruger på localhost og eksporter alt (går ud fra du har phpmyadmin eller lign. hvor du kan gøre det fra).
Gå derefter ind i phpmyadmin på dit one.com webhotel og importer det hele.
Gå derefter ind i wp-options tabellen og find de to rækker hvor option_name er hhv. 'siteurl' og 'home' og ret dem til dit domænenavn.
Så bør dit website virke. Gå så ind i Wordpress administrationen på dit nye domæne, og gå ind under 'indstillinger' -> 'permalinks' og tryk 'gem ændringer' så din .htaccess fil bliver opdateret.
Så bør det være live.
Hvis du allerede har oprettet dine sider/blog indlæg og indsat billeder/links i dem, linker de nok stadig til din localhost installation.
Du kan så køre denne SQL kommandoer på din one.com database og opdatere det til dit rigtige domæne:
UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content, 'localhost', 'DIT_NYE_DOMÆNENAVN'), guid = REPLACE(guid, 'localhost', 'DIT_NYE_DOMÆNENAVN');
Hvis du arbejder på localhost i en mappe, f.eks. localhost/mit_website skal du rette localhost i ovenstående til localhost/mit_website.