Jeg har nu haft min virksomhed i snart 4 måneder. Jeg arbejder med Salg af IT-Hardware til erhvervsdrivende og har allerede nu fået større kunder i butikken. Nu er jeg ved at vokse ud af privaten og lageret og skal derfor ud og have fat i noget kapital på den ene eller anden måde, så det kan blive helt professionelt.
Mit spørgsmål ligger i hvor jeg skal finde kapitalen. Bank eller investor.
Begge har fordele og ulemper det er jeg med på men jeg vil gerne høre jeres forslag.
Personligt ville jeg gerne have en investor, hvis man kan finde en lidt aktiv en af slagsen. En som vil sidde i bestyrelsen og komme med sparring og ideer en gang i mellem. Dog er jeg indstillet på at denne løsning vil koste mere af det rene overskud end hvis jeg bare skulle betale af i banken.
Men kort sagt. Er der nogen med erfaring? Nogen som har prøvet med investorer? Nogen som har prøvet begge dele? Hvad syntes i. SÅ ER DER DEBAT!!
En investor skal du kun tage ind hvis det er fordi du mener denne bringer mere end pengene - at du har brug for noget andet også - at du mener han i bestyrelsen og eller på andet vis giver dig en nødvendig sparring der ikke blokerer eller overstyrer dig samtidigt
Sparring og bestyrelse kan man i øvrigt altid købe sig til sideløbende med banklån.
Ellers er banken billigst normalt
(og så den sidste - hvis ikke banken vil være med, kan en dyrere investor være nødvendig men så er de jo ikke helt frivilligt=
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
En investor skal du kun tage ind hvis det er fordi du mener denne bringer mere end pengene - at du har brug for noget andet også - at du mener han i bestyrelsen og eller på andet vis giver dig en nødvendig sparring der ikke blokerer eller overstyrer dig samtidigt
Sparring og bestyrelse kan man i øvrigt altid købe sig til sideløbende med banklån.
Ellers er banken billigst normalt
(og så den sidste - hvis ikke banken vil være med, kan en dyrere investor være nødvendig men så er de jo ikke helt frivilligt=
vh
Det er nemlig helt præcis det jeg tænker. En investor vil måske gå ind og prøve på at tage styringen og overtrumfe det hele.
Men derimod var der en person derude som vidste "Jeg har penge som skal yngle, jeg har know-how til at hjælpe, og jeg ønsker succes for de 2 fyre her" Så tager jeg gerne imod ham med kyshånd!! :) Men de hænger nok ikke lige på træerne.
Men tusind tak for dit svar. Håber der komme liidt flere og måske nogle som selv har prøvet det.
Det er nemlig helt præcis det jeg tænker. En investor vil måske gå ind og prøve på at tage styringen og overtrumfe det hele.
Men derimod var der en person derude som vidste "Jeg har penge som skal yngle, jeg har know-how til at hjælpe, og jeg ønsker succes for de 2 fyre her" Så tager jeg gerne imod ham med kyshånd!! :) Men de hænger nok ikke lige på træerne.
Men tusind tak for dit svar. Håber der komme liidt flere og måske nogle som selv har prøvet det.
Hvis du ikke giver mere end 49% i andel, så kan en investor aldrig tage styring. Så er det dig der bestemmer, men hvis du er svag og ikke kan holde vedkommende væk, så er det helt ligemeget hvor mange procent en investor får.
Men synes absolut du skal gå efter en bank!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.