Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen, underskud og fradrag i den skattepligtige indkomst.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er som driftsleder ved et stort landbrug interesseret i at købe et landbrug som drives ved siden af mit normale arbejde.

Prisen for at købe landbrug, gør at investeringen ikke kan forrentes af den primære drift, hvorfor jeg ønsker at bruge virksomhedsordningen. Når jeg læser loven omkring virksomhedsordningen, forstår jeg, at der er fuldt fradrag for renteudgifter/underskud i anden personlig indkomst. (Lønnen fra mit arbejde)

Hvordan gøres det i praksis.

Kan jeg forskudsopgøre mit forventede underskud, og derved få rentefradraget hver månede, eller er det først når året er omme, jeg får skattbetalingen tilbage?

Der vil nemlig komme et stort likviditetsmæssigt pres når terminerne skal falde.

Mvh. Bo

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:05
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03

Jeg er ikke sikker men har stærkt på fornemmelsen at netop landbrug altid er under VSO næsten per deffination

du kan læse generelt om VSO her hvis det hjælper lidt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html

Du kan og skal forskudsregistrere og dermed fordeles dine fradrag og din skat på din indtægt over året - hvis det svarer på dit spørgsmål 2.

Da VSO altid er lidt drilsk og du skal overveje kapital ordningen OG der kan være en del som skal optimeres regnskabsmæssigt, ville jeg ofre en time med en af landbrugsrevisorerne som kan dette med lukkede øjne
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:35

Kontakt evt dit lokale landbrugscenter og hør om muligheder.
Kort fortalt, så vil renter indgå i dit over-/underskud ved anvendelse af VSO hvilket indberettes og fradrages/beskattes i den personlige indkomst.
Ved øvrige former bliver over-/underskud før renter ført samme vej menes renterne føres under kapitalindkomsten som har lavere fradragsværdi!

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:21

Hej John

Har læst dit gammel indlæg vedr,VSO ,ville høre mht dato for at sætte kryds i selvangivelsen hvis man vil fortsøtte med virksomhedsordning efterfølgende år

Jeg har enkeltmandsvirksomhed og har skiftet revisor midt i sep månede og ingen af dem har sat kryds i at vi skal fortsætte i VSO derfor har det udløst kæmpe Skat.

er der et eller aandet bestemt dato hvis man følger kalenderår ?

er revisoren erstatningsansvarligt ?

Håber du kan hjælpe og håber at høre fra dig

Hilsen Sirus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12

Du skal første gang vælge VSO senest når du skal indsende selvangivelse for det år du vil bruge den på. Du skal som jeg ved det, også år 2 kunne ændre / vælge fra senest i forbindelse med samme = 30/6 år 3 i princippet

Der må som jeg forstår dig, være tilvalgt VSO med selvangivelsen for det vi kan kalde år 1, og så må den manglende forsættelse - være valgt senest Juni år 2 og ikke ved indtræden af ny revisor men med selvangivelsen for år 2 - ellers forstår jeg ikke formuleringen.

Den "bestemte dato" er derfor 30/6 simpelt forklaret.

Det som vel må være sket er vel så også, at ved udtræden så beskattes det tidligere års opsparede overskud med den "kæmpeskat"

Jeg mener ikke man efter juni i det år hvor man ikke har tilvalgt VSO, kan ændre den beslutning men det bør din nye revisor da kunne af- eller bekræfte.

Erstatningsansvar kan jeg ikke sige meget om. Har I talt om det - var det revisor der fik penge for at tage ansvaret med selvangivelsen og vidste denne at du ønskede VSO forsat, ja så er der måske et ansvar. Det er bare nok ikke så let at sige størrelsen, for hvad er tabet? En skat du ellers kunne have udskudt, men jo før eller siden skulle af med - og hvad kan du så påvise det forhold gav dig af regulære ekstra omkostning - i princip ud over selve skatten.

Du har lige skiftet revisor, så brug den nye til at finde helt ud af hvorfor VSO ikke blev forsat i første omgang

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 01:37

Pas på..... enkelmandsfirma har ubegrænset hæftelse

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:44

Hej John

1000 tak for dit svar-ville høre om du arbejder som revisor eller andet

Jeg vil gerne betale en for at gennemgå mine sidste 7-8 år eller fra VSO ordningen

er det noget du beskæftiger dig med ?

Vh

Sirus

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:36

Hvorfor tror du revisoren ikke har sat kryds i din forskudsopgørelse, fordi det ikke er nødvendig, beslutningen træffes når du laver din årsopgørelse.

Selvfølgelig kan du ikke få erstatning, for hvad det er jo din skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26

sirus:
er det noget du beskæftiger dig med ?
nej desværre - men du kan let finde en revisor på www.agera.dk  

vh John hannover