Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navneønske er registreret som binavn af anden virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 16
Fra  Internet Factory ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål ift et navn jeg overvejer at bruge.
Navnet skal bruges til et produkt og måske en virksomhed, men navnet er allerede brugt som binavn af en anden virksomhed, i en relateret branche.

Den anden virksomhed har dog ikke hverken markedsført sig under det omtalte navn, ej heller lanceret nogen produkter eller registreret domænenavne mv.

Mit spørgsmål er nu, om det er tilladt for mig at registrere virksomhed og/eller lancere et produkt med pågældende navn?
Det står mig jo frit for at registrere domænenavnet, men kan der kommer noget juridisk i vejen for det senere hen?

På forhånd tak,

Mvh Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25

Ja - hvis det andet navn er registret som binavn til en virksomhed i relateret branche og vi ikke taler om ord som trælast men unike navne, så kan du sagten forvente en masse bøvl, så det ville jeg stærkt fraråde når det er relateret branche og vist unik navn

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Mar 10
Indlæg ialt: 16
Fra  Internet Factory ApS Skrevet kl. 21:37

Hej John,

Mange tak for dit svar :)

Men vil det så sige at jeg kan registrere 5 binavne til mit aps, og på den måde forhindre andre i at bruge dem?
Også selvom jeg ikke selv bruger dem til noget - hverken til virksomhedsnavn, produktnavne, domæner etc.?

Du har sikkert ret, men det virker surt at man på den måde kan "blokere" for brugen af et navn, uden selv at bruge det og uden at benytte det kommercielt :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57

Martin Mahs:
Men vil det så sige at jeg kan registrere 5 binavne til mit aps, og på den måde forhindre andre i at bruge dem?
nej men det vil sige at hvis det andet selskab har registreret navnet og det er unikt og det er i en relateret branche som du vil starte, så vil du kunne få bøvl - ja formentlig absolut få det  - Om du vil tage slåskampen er helt op til dig. De kan tabe deres binavn - du dit hovednavn - de har måske råd til kampen - du har måske ikke 

Der kan ikke svares hvem der vinder ud fra dit spørgsmål, kun at du har en klar risiko og må beslutte ud fra det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:54
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Navnet er taget, get over it at move on. Tilbage til whiteboardet :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)