Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Præmieafgift på konkurrencer ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle Smile

Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg godt vil have hjælp til angående præmieafgift på konkurrencer ( det er IKKE penge præmine )

1: Hvis jeg har en Web live tv kanal og laver nogle konkurrencer, hvor folk kan vinde nogle ting (ikke penge) skal jeg så betale præmieafgift  ?

2: Hvis jeg har en Facebook konkurrence side hvor jeg laver konkurrencer på med præmier af alle slags, skal jeg så også betale præmieafgift ?

Der er tale om gaver, ting, præmier som bliver givet væk i de konkurrencer.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:48

Følger lige med her :-) og bumper samtidig, spændende information! :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:56

Google kender måske svaret

http://www.tax.dk/jv/ca/C_A_6_4.htm

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:01

Thomas:

Google kender måske svaret

http://www.tax.dk/jv/ca/C_A_6_4.htm

Jeg har prøvet at kigge på Google, men syntes ikke jeg finder noget svar, som fortæller det 100% klart 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:02

pust

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linket giver da egentlig nogle meget gode svar.

"

Hvis en skattepligtig gevinst ikke består i et kontant beløb, men i naturalier, skal dens handelsværdi (ved salg til forbruger) lægges til grund ved beregningen af det skattepligtige beløb. Man kan som regel gå ud fra den værdi, der er opgivet i lotteriprogrammet, så længe det ikke er påvist, at denne værdi afviger fra handelsværdien.

Hvis gevinsten imidlertid sælges i nær tidsmæssig tilknytning til lodtrækningen, skal gevinsten værdiansættes til salgssummen, hvad enten denne er lavere eller højere end den værdi, der er opgivet i lotteriprogrammet Se l.o.s.r. 1934.40 og lsr. 1952.138.

Hvis den skattepligtige gevinst er en bil, skal den værdiansættes til handelsværdien. Normalt kan forhandlerprisen anvendes, men der kan dog gives et passende nedslag, i det omfang bilen har været brugt til kørsel i reklamemæssigt øjemed, inden bilen blev overdraget til vinderen."

Dvs. du skal sådan set bare behandle det som værdien af den præmie du udlodder. Dette er så vidt jeg har forstået det, og der er sikkert nogle, som kan forklare det bedre end mig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)