Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At optimere sin hjemmeside til søgemaskine

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har brug for lidt hjælp til et stykke optimering af en hjemmeside for en kammerat som ikke har forstand på noget som helst med hjemmeside og hvordan man får skabt et flow af trafik på hjemmesiden.

Min kammerat sælger LED belysning, Vindmøller og Værktøj og udstyr til autoværksteder.

Hans domæne er oprettet via www.web-side.dk  som lidt ligner et simpelt sted at betale for sin hjemmeside, men det er ikke det det skal handle om.

Som sagt bliver der solgt, LED lys og min kammerat vil gerne have det sådan at hans hjemmeside popper op når der nu engang bliver søgt på LED og sammen med vindmøller og værktøj, på google. Og nu da jeg har sagt ja til at hjælpe ham med hans hjemmeside så er jeg nød til at finde ud af hvordan det hænger sammen. 

Når jeg opretter en ny menu på hjemmesiden så skal jeg skrive sådan noget som menuens navn, sidetitel, sidenavn, beskrivelse af menuen og til sidst "søgeord du vil søgemaskine optimere mod"(stavefejl fra web-side.dk) 

Hvordan skriver jeg de søgeord som skal optimeres bedst? Hvis jeg nu skriver LED belysning, er det så nok at gøre? Eller kan der sættes mere på som f.eks. LED Belysning, industri belysning, arbejdslamper, PL pære, LED rør, LED lyspaneler. Ville flere ord gøre min optimering bedre, eller skal man nøjes med enklere ting?

Mvh.

Mark 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 18:03

Hej.
Uanset hvad, så skal du optimere hver enkelt underside til ét enkelt søgeord eller søgesætning.

Fx. Led belysning. Så skal led belysning fremgå af sidens title, description, overskrift ( H1) og i det første afsnit af teksten på den pågældende underside.

Jeg ville lave 3 kategorier af undersider. Én med vindmøller, én med LED belysning og én med autoværktøj. Og derefter lave undersider for hvert produkt i hver kategori.

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Hej Jens.

Tak for svar.

Alle 3 menuer (LED, Vindmølle, Værktøj) har nu fået hver deres "META" ord. Så det vil vel sige at jeg har gjort alt hvad jeg kan for at optimere søgningen på min hjemmeside?

Eller er der mere at gøre for at få sin hjemmeside til at poppe op blandt de første, når man googler LED, Vindmølle og Værktøj?:) 

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 21:36

Hvis du kun arbejder med din on-page seo så kommer du ikke på første side med de ord, du skal lave linkbuilding, håber du kan bruge svaret eller skriv PM så har jeg et tilbud til dig.

Vh

TomN

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

mark661:
Eller er der mere at gøre for at få sin hjemmeside til at poppe op blandt de første, når man googler LED, Vindmølle og Værktøj?:) 

Søgemaskinerne kigger på mange ting. Google benytter ikke meta keywords og indekserer ikke efter meta description.

---

Lidt god læsning: http://www.seo-lex.dk/ start evt. med gratisversionen. Den giver lidt overblik over seo-opgaven.

Kig/søg på gamle seo indlæg her på amino. Du kan finde en masse gode råd.

Se også: http://www.youtube.com/user/GoogleWebmasterHelp/videos 

og http://www.youtube.com/user/rosenstand/videos 

---

God arbejdslyst. Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej

mark661:
Alle 3 menuer (LED, Vindmølle, Værktøj) har nu fået hver deres "META" ord. Så det vil vel sige at jeg har gjort alt hvad jeg kan for at optimere søgningen på min hjemmeside

Nej det vil det ikke, du har sandsynligvis ikke gjort noget af betydning.
Jeg kender ikke det system du arbejder i, men der findes ikke nogen "udfyld ordene her og kom til tops" funktion der virker.
Mit gæt er at det er meta-keywords du udfylder og det giver ingen effekt, det er mange år siden Google brugte dem til noget.

Du skal først arbejde med dine sidetitler og optimere dem og dine tekster, mod de ord du har fundet frem til i din søgeordsanalyse.

mark661:

Det er der helt sikkert, men vi kan ikke svare på det, når vi ikke ved hvilken side det drejer sig om, så start med at smide et link her, så vi kan se hvad det er for en side.

De bedste hilsner
/Brian
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:43

mark661:
Min kammerat sælger LED belysning, Vindmøller og Værktøj og udstyr til autoværksteder.

Såfremt din kammerat ønsker høj ranking indenfor de 3 nicher, vil det være nærmest umuligt, når du blander de 3 nicher på samme hjemmeside.

Der bør laves 3 særskilte hjemmesider med egne domæner og unikt content på siderne

Det er ikke direkte umuligt at ranke 3 så forskellige nicher højt fra et domæne, men så meget svære end hvis de splittes over 3 sites.

Eventuelt noget i k an se på med tiden, hvis i ikke opnår succes med nuværende projekt.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)