Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PRISER på transport

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle sammen....

Jeg ved at mange har skrevet om emner der næsten er ens med mit, men dog ikke helt alligevel!

Jeg ville høre om nogen her kan give et link eller en formodning samt hvilket selskab der kan transportere tomme container enten fra USA eller Kina / Indien til Danmark eller Tyskland for afhentning derhenne / nede.

Transporten er ikke for KUN 1 men rigtig mange stykker både 20`` og 40``

Hvis man skal købe en sådan container her i landet, ja så ligger prisen på henholdsvis ca. 16.000,- og 26.000,- og så er momsen ikke medregnet.

Den samme container kan erhverves i østen for ca. det halve.

Jeg vil også gerne høre om hvorvidt der til prisen skal betales told / afgifter samt evt. hvor meget

Venligst og mange tak

Gippermand

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gippermand.

Der findes jo et hav af speditører, som kan arrangere transporter fra Østen eller USA til DK eller Tyskland. Hvem der er bedst, er vel nærmest et temperaments spørgsmål.

Her et bud på nogle:

Worldtrans.dk - Scan Global Logistics scangl.com - GeodisWilson.com - DSV.com - Dachser.dk - dhl.dk og mange mange flere...

Dertil vil jeg så sige, at hvis du kan få en 20' eller 40' container i DK for mellem 16.000 og 26.000 plus moms, så vil jeg da slå til med det samme. Nu ved jeg ikke, om du handler privat eller i form af et firma, men handler du som erhvervsdrivende, så får du jo momsen tilbage igen.

Husk også, at selvom du kan få en container til det halve i eksempelvis Kina eller USA, så skal der som hovedregel betales importmoms, told og importgebyr på de containere her i DK. Importmomssatsen vil være 25% (som i DK), som udregnes på varens værdi. Her vil altså ikke være noget at spare i forhold til DK. Se eventuelt mere på skat.dk.

Herudover så tager speditøren sig godt betalt for, at arrangere og forestå transporten. Det er altså ikke nødvendigvis helt billigt, at få transporteret containere med skib (heller ikke selvom de er tomme) for derefter, at få dem løftet på en lastbil i Hamburg, Bremen, Rotterdam, Fredericia, København eller Århus, og kørt til dit bestemmelsessted. Jeg vil endda sige, at allerede inden containerne når i havn, så er det du sparede på indkøbet spist op i fragt- og håndteringsomkostninger.

Så mit råd til dig; køb de containere her i DK. Nu ved jeg ikke, hvad du påtænker, at bruge dem til. Men har du overvejet muligheden for at leje containerne i stedet for? Se evt. mere på: DanContainer.dk - dc-supply.dk - Titancontainers.com.

Pøj pøj med projektet.

Mvh. Kasper 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)