Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe sig i aps

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg skal købe 1 anpart i aps som koster 1 mio. Nu forstår jeg ikke det med finansering.
Har selv 1 mio i opsparing, og skal jeg bruge min opsparing til at betale køb i aps eller låne penge i banken?
Hvis jeg låner pengene i banken kan jeg så betale den lån med omsætnings penge der kommer ind i kassen eller fra hvilken penge betaler man lån, det er jeg ikke klar over..penge fra omsætning, brutto, netto?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:47

At du låner penge til købet af aktier/anparter er en udgift for dig som privatperson. Det lån du modtager skal du selv betale af dine egne penge. Om disse kommer fra løn i selskabet eller andet arbejde er irrelevant.
Betaler du med selskabets penge opstår der aktionærlån og det er noget gris, som kan udløse en stor skatteregning.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51

Du skal købe dem med frie midler = beskattede midler. Du kan ikke betale lånet tilbage med andet end samme frie midler = overskud der er beskattet hos dig personligt - uanset du har fået pengene som løn eller udbytte i det ApS - men de skal være beskattede hos dig de penge du betaler tilbage med

Da du jo formentlig personligt/givet vil ansvarer for et lån ville det naturlige være at bruge din opsparing eftersom du generelt jo får mindre i rente for de penge du har i opsparing - end du skal betale for et lån på samme beløb - alt andet lig

Der kan være andre ting der spiller ind og med så store penge ville jeg nu nok tale en time med en revisor - han ville måske også lige se på om prisen for anparterne var den rette trods alt?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)