Hej gode Aminoer Jeg tænkte at jeg ville dele et par tanker med jer. Jeg er flyttet til Sverige for 8 mdr. siden, og har fysisk forladt basen for mit sprog- og oversættelsesfirma. Jeg løser stadig oversættelser for de "gamle" danske kunder, gennem mit svenske CVR-nummer, men der kommer ikke rigtig nye kunder til og nu skal der lidt mere indhold i min hverdag, derfor pønser jeg på en ny ide. Jeg taler og forstår svensk uden problemer, og kommunikerer dagligt med mange svenskere. Skriftligt går det også hastigt fremad. Jeg ved at mange lige nu opretter svenske sider til deres webshops, og jeg ved også at svenskerne forsat er lidt skeptiske overfor webshops der ikke er svenske, og hvor man ikke kan få svensk kundeservice. Derfor tænker jeg om der er en forretningside i at lave et kundeservicecenter hvortil I kunne henvise jeres kunder. Med rimelig indsigt i jeres varer / ydelser kunne jeg således besvare spørgsmål - oftest ved at I svarer mig, hvorefter jeg svarer kunden telefonisk. (jeg er faktisk ret venlig og serviceminded som person) Tror I at der er grundlag for sådan en ide? Ville de af jer der sælger til det svenske marked overveje en sådan løsning, eller findes der allerede gode alternativer?
Hilsner fra Sverige Caroline |
Alt efter hvor meget viden du vil have om en webshop med begrænset kundeservice behov så findes den service allerede, men derfor kan du naturligvis godt tage kampen op og tilbyde det.
Priserne i Sverige er generelt ikke høje, så der skal nogle opkald til før man kan leve af det, men det kommer naturligvis også an på om du vil tage en pris per opkald eller per minut du arbejder.
Men da der allerede findes en del, så er der grundlag for den slags service ydelser.