Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man lad være med at betale en regning for at presse én

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Måske er der nogen her som kan rådgive mig. 

Jeg har lejet et lokale, hvor jeg underviser. Firmaet har ikke afleveret lokalet i god stand ifølge aftalen. Men de har opkrævet depositum og den den første husleje forud, som jeg har naturligvis betalt til tiden. Men så der mangler nogle småting til at lave færdig bygningen, og det en kamp til mig, til at få fat i en og får snakket om det der mangler.

Jeg har tænkt på ikke betalt den næste regning indtil de holder deres aftale. Har jeg ret til at gøre det? På regninger de sender mig, står at hvis man ikke betaler til tiden, skal man betale renter og bliver sent til inkasso.

Hvad gøre jeg?

Tak på for hånd.

Magda  

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 08:37

Det er rigtigt man som virksomhed må opkræve rykkergebyr og overlade sagen til inkasse såfremt der efter noget tid endnu ikke er registreret indbetaling af regningen (huslejen etc.).

I din situation kan det være svært at sige om du tilbageholde pengene, da vi ikke kender de nærmere skriftlige aftaler der ligger til grund for lejemålet. Men som udgangspunkt vil jeg sige du ikke skal holde pengene tilbage, da jeg ikke mener det er retsligt at gøre.

En anden ting som kan besværliggøre denne sag, er at du allerede har betalt den første husleje, og jo dermed også indirekte accepteret lejeformålets stand ved ibrugtagelse. 

Hvis du har lavet en fejl og mangelliste ved indflytning kan denne dog danne grundlag for den videre gang i sagen.

Bare lige mine tanker... :)

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 11:40

Hej Mads,

Vi havde aftalt, at jeg skulle flytte ind, og så vil firmaet der har lejet lokalet til mig sørge for, at de manglende ting ville blive lavet. Det har vi også per mail. 

Jeg prøver at være hjælpsom og ordner nogle ting selv, men det jeg ikke kan skal jeg vente på at udlejeren sende nogen og lave det. Lige nu er jeg i den situation, som jeg ikke kan arbejde i lokalet pga internet forbindelse. Bygningen er delt i 3, hvor der er 3 forskellige firmaer, og alle har samme adresse, derfor kan min internet udbryder ikke finde ud af hvor signalet skal sendes henne. Jeg er afhænge at udlejeren til at fortælle mig det, eller fortælle mig navnet på det anden firma som har boet der før. Men det kan jeg hellere ikke få dem til at fortælle mig. Dvs når jeg skal lave noget som skal bruge internet, skal jeg køre hjemme og arbejde hjemmefra.
Det er bare så irriterende. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:49

Det skal lige siges jeg på ingen måde er juridisk uddannet.

Men det lyder som om der er en liste over ting som udlejer skal lave. Denne kan du jo hele tiden henvise til over for udlejer når tingene går lidt langsomt. Desværre er der nok ikke noget at gøre ved langsomme udlejere andet end at blive ved med at presse på.

Kan i 3 der deler lejemålet ikke finde en løsning hvor i køber en kraftig internet forbindelse, og så deler udgiften til denne ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 11:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en dum ide ikke at betale huslejen da du risikere at blive få hævet lejemålet. 

Skriv et anbefalet brev (email også brevet) til udlejer hvori du kræver at de manglerne bliver udbedret i henhold til Jeres tidligere aftale,  såfremt dette ikke sker indenfor rimelig tid (5-10 dage), vi du få udbedret manglerne for udlejeres regning.

Ravn

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 12:02

Tak Ravn

Jeg kan se at det bedste er at fortsætte med at prøve at holde en aftale med dem og betale regningen. Så må jeg være talmåldig og vente til når de er villige til at lave det de mangler.

Magda  

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 12:14

Hej Mads

Det tror jeg ikke, for de andre firmaet har boede der for længe siden og derfor har de deres internet forbindelse som måske har kørt for siden begyndelsen. Jeg er lige kommet ind, så må jeg selv bestille en til mig. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:18

Jeg ville sende dem et brev og fortælle at der ikke bliver betalt yderligere regninger før der ligger en godkendt plan for færdiggørelse af lejemålet alt inkl.

Og hvis planen viser at det kommer til at tage mere end 2-3 uger så vil jeg bede om nedsat husleje i den periode hvor kontoret ikke kan bruges.

Noget helt andet, hvorfor køber du ikke bare et 4G modem istedet for at få lavet ADSL forbindelser? Eller endnu bedre som tidl. foreslået, laver en fælles forbindelse i samarbejde med de andre lejere (det mener jeg så udlejeren burde have haft tjek på selv ... men det virker ikke til at det er smart at overlade det til ham)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 15:44

Formosura:
. Så må jeg være talmåldig og vente til når de er villige til at lave det de mangler.

Nej du skal da ej. Du skal give dem en frist på 5-10 dage. 

Iøvrigt burde du kunne finde det gamle firma ved at søge i CVR registret på din adresse.  www.cvr.dk  Under avanceret søgning vil du kunne søge på adressen.

Det lyder super inkompetent at dit teleselskab ikke kan finde ud af at løse problemet, måske du skulle skifte til nogen der kan, TDC vil være et godt bud da ofte ejer kablerne. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 14. Feb 13
Skrevet kl. 22:48

Mikkel Mikjær Christensen:
Noget helt andet, hvorfor køber du ikke bare et 4G modem istedet for at få lavet ADSL forbindelser? Eller endnu bedre som tidl. foreslået, laver en fælles forbindelse i samarbejde med de andre lejere (det mener jeg så udlejeren burde have haft tjek på selv ... men det virker ikke til at det er smart at overlade det til ham)

Det er fordi jeg har brug for ADSL forbindelser, der flere pc'er kan forbindes. Jeg ved ikke om det kunne være muligt med et 4G modem.

Tak for din kommentar.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)