Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-cigaretter på kontoret - hvad tillader du?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Aalborg Biludlejning:

Ej nu må i da simpelthen stoppe med alt det hykleri! 

Det kan umuligt genere nogle, at man sidder der med lidt vanddamp som hverken sætter sig i tøj/møbler eller lugter på anden måde. 

Prøv at tænk på den effektivitet som man går glip af, hvis en medarbejder skal ud og ryge på sin e cigaret som ikke generer nogen? 

Medarbejderen vil i løbet af sin arbejdsdag være ineffektiv, i kortere eller længere perioder i løbet af en arbejdsdag, ifb. med at skulle planlægge hvornår der skal dampes lidt og måske sidde med mindre abstinenser som påvirker ens effektivitet. 

Hvis jeg nu siger at man forbyder e cigaretter på sin arbejdsplads, vil dette hurtigt kunne resultere i 15-30 minutters tabt effektivitet i løbet af en 8 timers arbejdsdag. 

Hvad koster det din virksomhed, at din medarbejder er ineffektiv i 15-30 minutter om dagen?

Lad vær med at se det som en gene, se i stedet på din medarbejders sundhed(færre sygedage), fremfor at ryge almindelige cigaretter som kunne være et alternativ til e cigaretten. 

Det er på med ja hatten, for du ønsker at dine medarbejdere er så effektive som overhovedet muligt for det er din egen løn det går udover!

Jeg er selv tidligere ryger og ryger den dag i dag ikke på nogle former for tobak/damp, men jeg synes at det er fedt at se, at medarbejdere kan dampe hvor de end ønsker det og vide, at de er mere effektive end dem der arbejder for jer :) 

Husk nu det gode humør! 

Jeg har meget svært ved at se, at rygning udendørs fører til uproduktive medarbejdere? De ryger jo i deres pauser og som sådan betaler de faktisk selv deres tidsforbrug på rygningen udendørs.

Det, som jeg irriteres over i forbindelse med e-rygning, er at dampene faktisk lugter af æble eller andet krydderi - og jeg synes ærligt talt det er lidt irriterende at sidde ved siden af en gut eller gutinde, der blæser æbledampe i hovedet på mig.

Bevares, jeg ved godt, at det ikke er skadeligt - men jeg gider bare ikke sidde og dufte kunstige æbler, når jeg nu kan være fri.

Jeg har selv haft røget i 25 år, men stoppede for 4 år siden og har ikke haft et forbrug siden da. Men det generer mig ikke det fjerneste at folk ryger og jeg står gerne og snakker med dem, mens de gør.

Min holdning er klart, at e-rygning foregår samme sted som rygning. Udendørs!

Fra København
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er en spændende diskussion - hvilke private vaner kan vi lufte i arbejdstiden og hvilke må vi gemme til fyraften? Må man klippe tå-negle på kontoret, må man ryge, må man spise ris-kiks, må man lade være med at spise kage - når den serveres, må man lade være med at deltage i en fredags-bar? 

Hvad er det retningsgivende for oprettelsen af diverse ordensregler ?

Flemming tilgiv mig, at jeg breder emnet ud - jeg synes bare, at dit spørgsmål er enormt interessant :D

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 10 person

Hvor er det synd for de stakkels misbrugere der bliver forfulgt hele tiden. Selvfølgelig er Jeres hensynsløshed helt i orden. Gør bare Jeres børn syge, slå bare andre ihjel og foruren gerne så meget som muligt så I kan få Jeres fix

Rygere er ikke andet en syge misbrugere der er helt ude af kontrol og med største glæde slå andre ihjel for at få sit fix.

Misbruget der er ude af kontrol ses tydeligt når de vil have fede mennesker og cola forbudt. For når en tyksak spiser en kage, forsøger han jo også helt bevidst at gøre alle i en radius af 100 meter syge.

Fede malerier en blog om malerier

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel andet end vand i e-cigaretvæske? Og dermed også andet end vand der kommer ud når man puster (noget af) dampen ud igen? Dampen fra e-rygere jeg har været i nærheden af har haft en forfærdelig stank.

Mange e-rygere får deres e-væske fra mere eller mindre skumle kilder, kan de garantere at væsken kun indeholder uskadelige stoffer?

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Cortsen:

Fede Malerier-> Det er da en påstand du er nødt til at underbygge...

Det er da logisk.

Hvis man ryger en E-cigaret kommer der selvfølgelig andet end vanddamp ud... Det er utopi at tro, at 100% af det der er i, optages af lungerne, men ikke vanddampen!

Hvad så hvis ikke man indhalere... - Så skal 100% af alt andet end vanddamp optages i mundhulen, potentielt på et sekunds tid....

Hos os er al rygning også forbudt i og omkring bygningerne.... Det være sig tobak, sjov tobak og damp...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Edlefsen:
Flemming tilgiv mig, at jeg breder emnet ud - jeg synes bare, at dit spørgsmål er enormt interessant :D

Det er okay, Maria - jeg er bare ikke bekendt med, hvilket spørgsmål jeg har stillet?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Tak for alle jeres input. Vi har belutte os til ikke at tillade det: 

1. Det er skadelig for helbredet efter hvad vi har kunnet læse os frem til (jeg er klar over at man kan argumenterer for at det ikke rager mig...og at det ikke er så skadelig som cigaretter)

2. Det sender et forkert signal at folk sidder om pulser (i forhold til det signal vi ønsker at sende til besøgende).

God uge fremadrettet til jer alle!

Fra Odense NV
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 58
Fra  DANHILL ENERGY SOLUTION Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den kan vi da nemt klare. Det er kun et spørgsmål om at lave de rigtige produkter. Det gør vi, og det er fordi vi har en holdning til vores børn og medmennesker. I er velkommen til at besøge os på: www.fairvapor.dk Rene økologiske produkter, og intet andet!!!

Med venlig hilsen/Best Regards

Mogens Garbenfeldt

Fairvapor
Gærdesmuttevej 21 - Korup
DK-5210 Odense NV

E-mail: mg@fairvapor.dk
Web: www.fairvapor.dk 


Fra Odense NV
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 58
Fra  DANHILL ENERGY SOLUTION Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan vi da nemt klare. Det er kun et spørgsmål om at lave de rigtige produkter. Det gør vi, og det er fordi vi har en holdning til vores børn og medmennesker. I er velkommen til at besøge os på: www.fairvapor.dk Rene økologiske produkter, og intet andet!!!

Med venlig hilsen/Best Regards

Mogens Garbenfeldt

Fairvapor
Gærdesmuttevej 21 - Korup
DK-5210 Odense NV

E-mail: mg@fairvapor.dk
Web: www.fairvapor.dk 

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dog nogen af de mest komiske indlæg jeg har set siden sidst jeg kiggede på kommentarer på EB.dk ...

Misbrugere der kun er ude på at dræbe alle folk omkring dem? Er det ikke noget af et statement at komme med, eftersom der ikke er nogen undersøgelser der peger i retning af, at el-cigaretter er skadelige ift. passiv rygning - endda for dem der ryger det. At man så har nogen der skal købe skidtet med årstidens smagsvarianter kan jo ganske enkelt rettes ved at bede dem om at få noget uden smag eller gå udenfor når de vil ryge. Det er den mest åndssvage diskussion nogensinde, da folk på e-cigaretter jo trods alt er gået væk fra normale cigaretter, netop for at tilfredsstille andre og forbedre sit eget helbred, men det kan folk bare ikke acceptere. Hvis folk gør noget man ikke selv ville have gjort skal det forbydes og helst svines lidt til, for sådan gør vi her i Danmark. Fornyelse er en skidt ting, og så her i et iværksætter forum?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)