Så fik jeg også fornøjelsen af et affaldsgebyr girokort på 121,96 kr ind af døren. Det er beskæmmende, kommunen er meget øm med at henføre til Jeg kan blive noget så sk... tosset på systemet engang imellem. Ikke på grund af beløbet, men måden altså. Jeg kan selv betale for alt andet (telefon, computer, kontor etc) udaf mine beskattede penge, selv om de for 90%´s vedkommende anvendes til firmadrift, men bare der er lidt privat forbrug af de samme ting, kan man glemme alt om at trække nogetsomhelst fra, medmindre man vil vedligeholde et dokumentations helvede. OG det gider jeg ikke. Hyg jer og ha en god aften. |
Ja det er besværligt - men til din orientering så har det siden det blev indført altid været sådan at man skulle søge om fritagelse når opkrævning kom da kommunen ikke ved om du har en ansat eller affald (ikke fuld samkørsel af alle registre osv) - enmands virksomheder kan sagtens skulle betale hvis de driver noget der producerer affald.
OG så tror jeg faktisk du er blevet fritaget - for det du er blevet opkrævet SYNES jeg LYDER som JORDGEBYR eller noget i den stil. Selv når man fritages for det store affaldsgebyr gebyr, så skal alle virksomheder som jeg kender loven, betale det der Jordbortskaffelsesgebyr - som går til kommunens bortskaffelse af forurenet jord fra alle mulige arealer - men det er også muligt det er forskelligt fra kommune til kommune OG der skal søges fritagelse hvert år da forhold omkring affald også i enkeltmandsvirksomheder kan ha ændret sig. Jeg tror i øvrigt der er undergrænse hvad oms. angår - 300.000 kr p.a.
Jeg synes beløbet ligner det gebyr og slet ikke det fulde affaldsgebyr - og gør det det - så er det nok svært at slippe. Hvorfor erhverv skal betale alt kommunens bortkørsel af forurenet jord? Jo grunden har jeg læst er, at forureningen kommer fra - erhverv - Men det var nok mere rimeligt at lægge den smule på kommunens helt alm. skat. Prøv at meld tilbage om det var det fulde affaldsgebyr - eller KUN jordbortskaffelse
God lasagne - lad os ikke håbe der er for mange hestesko i - som de sagde i mit lokale supermarked i foråret - Til hverdag og fest - spis lasagne med hest vh