Hej alle amino'er. Søger nogle gode råd til min webshop: www.williamp.dk Jeg har haft min webshop i snart 6 måneder og har lige købt et nyt varelager hjem, som jeg er igang med at opsætte på siden, derfor der kun er priser på Macramé armbånd. Generelt er jeg meget tilfreds med designet og helhedsindtrykket af siden, men det ville være rart at høre hvad andre syntes, da man let kan blive for enkelt synet. Pt. arbejder jeg på længere SEO tekster til mine produkter og generelt bare rundt omkring på siden for at forbedre SEO. Har i nogle gode råd til hvordan man bedst kommer videre fra det punkt hvor jeg er nu? Hvad havde i succes med i "opstartsfacen"? eller generelt nogle gode råd til hvordan jeg kan forbedre min side? På forhånd tak - Thomas |
Hej Thomas.
Mit førstehåndsindtryk er, at siden virker eksklusiv, da logoet virker gennemført. Du har ikke som mange andre sider udfyldt toppen med vigtige informationer og søgemaskine, hvilket giver et mere rent look. Det negative er naturligvis, at du har mindre plads til de informationer og funktioner, som plejer at være i toppen og at kunden formodentlig har svære ved at finde dem....
En af grundreglerne er, at man skal have menuen i enten toppen, venstreside eller begge. Men ALDRIG højre side, fordi de fleste brugere har vænnede sig til at kigge venstre øverst på en hjemmeside. Jeg vil nok anbefale dig at gøre dit logo mindre, ligeledes med dine billeder på forsiden, da brugerne så kan se dine produkter, uden at skulle scrolle ned først. Dernæst vil jeg opfordre dig, som jeg nævnte før, til at placere de vigtige oplysninger som fragt, feedback og leveringstid over i venstreside.
Dit nyhedsbrev er stort set usynlig og det er virkelig en skam, da det er en af de mest effektive markedsføringsværktøjer du kan benytte.
Dine kontaktoplysninger vil jeg placere i bunden, da mange tager det givet, at der står firmaets adresse, mail og nummer i bunden.
Din menu er på grænsen til ikke at være læselig på min computer, så jeg vil nok vælge en lidt større skrift.
Du skal også lige kigge efter engelske sætninger, da man får denne besked "Dione was successfully added to your cart". Dernæst er der sætninger som "Returning customer" og "product", hvis man går videre i kurven.
Inde på produktsiden har prisen, den samme farve som "call to action" knappen, hvilket er ret synd, da det stort set er den eneste knap, som skal skille sig ud! Jeg troede f.eks. selv, at man kunne klikke på prisen.
Håber du kunne bruge det konstruktivt :)
Mvh.
Mads Lauridsen