Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal ansatte betale dansk skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Fostil jer at jeg at åbnet en forretning her i Danmark og den er oprette i CVR, men alle mine ansatte er udlandske. Skal de så betale dansk eller udlandsk skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04

formentlig dansk, men du må nok forklare mere, men de kan jo være her kort tid og bo i udlandet og så kan svaret være et andet - at de skatter i hjemlandet, men du skal givet opgive det til skat i DK i alle fald.
Da den type kan være kompliceret, hvis de bor i udlandet og arbejder i dk, tidsmæssigt og andet - så som evt dobbeltbeskatningsaftaler -bør du sikre dig konkret ved at fremlægge vert fald for en revisor der kan den slags synes jeg.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 13
Skrevet kl. 22:55

Tak for svaret. 

Kan godt mærke at jeg bliver nødt til at uddybe det. 
Det er en forretning, hvor mine ansatte arbejder over nettet. Så de kan sidde hjemme foran deres computer og arbejde, såvel som de kan arbejde på ferie osv. Den løn som de vil modtage, er at de bliver lønnet pr. gennemførte opgave.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Og sidder i udlandet går jeg så ud fra siden du siger de ikke er danske. Sidder de i udlandet skal de givet skatte der hvor de bor og sidder, men du skal opgive det til skat i danmark http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1714396 se ca midt på siden i linket (eller søg efter udlændinge) og du vil se hvordan du indberetter 

Hvis det er udlændinge der bor i DK skal de som  udgangpunkt jo skatte her - også når de i ferier arbejder fra andre steder

vh

Tilmeldt 11. Jan 13
Skrevet kl. 08:14

Tusind tak for det. 
Et sidste spørgsmål - Er det deres eget ansvar at betale og oplyse til deres løn til deres eget skattesystem?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28

Ja det må det være - du skal bare oplyse til Danmark - jeg må dog erkende at jeg ikke ved om der kunne være specielle regler - vent og se - det vigtigste er du opgiver i DK i alle fald

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)