Har tidligere været selvstændig i den grafiske branche og har siden hen udviklet forskellige koncepter både B2B og B2C . Er lige hjemvendt fra Sverige efter 5 år der - hvor jeg mest havde med salg at gøre af forskellig karakter. Fik så for nylig en forretningsidé, hvor bl.a. en idé / koncept fra år tilbage indgår, som en del af det nye koncept som er et B2B og et B2C koncept. Kan af gode grunde ikke gå i detaljer - men overordnet ser det sådan ud : En del af idéen findes allerede både i Danmark og i Sverige, som i langt de fleste tilfælde tilbydes til en virksomheds kunder gratis, som en service men også som lokkemad til køb af deres produkt. At det er gratis betyder at produktet /konceptet langt fra kommer til sin ret, eftersom det jo fra virksomhedernes side er en ikke indtægtkilde og derfor dyrt at gøre det totalt - så det bliver holdt på et mindre niveau samt at det typisk blot er lokalt at den gratis service kan benyttes. Min idé er at gøre produktet til et betalingsprodukt ( til ganske små penge) samt at produktet i princippet kan bruges i hele Danmark og Sverige samt modsat for svenskerne. Udbredelse sker skridt for skridt / by for by og kan i første omgang handle om Sjælland og Skåne og her er der nok et befolkningsgrundlag på 7 millioner gamle som unge..og målet er 7 % - dette er B2C delen. B2B delen handler om ca. 35.000 udvalgte forretninger, virksomheder, håndværkere m.v. og for B2C delen koster det i snit brugeren mellem 8kr. - kr. 15 pr. måned og B2B kr. 29 pr. måned og så er det blot at regne ud :-) og B2B brugeren betaler for det som sker ude i marken og B2B brugeren betaler for det som sker på web. En stor fordel er at konceptet skal ikke skal forklares dybt til brugerne, da alle kender det i en eller anden form. Jeg nævner her en stort antal personer og virksomheder som selvklart kræver et vis antal personer til opgaven, men da det sker skridt for skridt så kommer der ekstra folk på i den takt. Din rolle er overordnet design, webmaster, opbygning af minisites (CMS) , betalingssystem... - udbredelse på sociale medier..- og det er nok 10 år siden jeg har haft med den verden at gøre, så meget har nok ændret sig, men du har fingeren på pulsen. Jeg findes i Helsingør - så geografisk er du nok i den østlige del af Sjælland et sted. Hilsen fra Henrik
|
Hej Henrik.
Jeg kan se på Amino, at du søger en partner til din forretningside. Jeg tænkte derfor om det var en ide for dig at få et 100% uforpligtende møde, hvor vi sammen gennemgår dine trusler og muligheder for succes på nettet?
Jeg er konsulent hos MCB A/S, som laver websites, webshops samt online forretnings optimering, der i den grad er med til at sætte skub i din forretning. Vi indgår også gerne provisions ordninger eller sammensætter attraktive del betalinger så økonomien hænger sammen.
Vi har webløsninger med mange spændende muligheder, som alle er med til at genere værdi. For det er nemlig din succes på nettet, som har vores største interesse.
Jeg vil derfor meget gerne tilbyde dig at mødes 100% uforpligtende evt i næste uge? Hvad kan der ske ved det? Enten finder du ud af at din løsning allerede er helt perfekt og du kan få ro i maven og koncentrere dig om dit arbejde ellers bliver du præsenteret for en masse nye muligheder som kan være med til at skabe vækst naturligvis med bundlinje fokus ;-)
Se evt mcb.dk for yderligere referencer og information.
Ring eller skriv gerne.
Med venlig hilsen / Best Regards
Martin Leifelt
NewBiz Consultant
Mobil: +45 22847994
MCB A/S
Frederiksborggade 15, 2. sal
DK - 1360 København K
Kundeservice: +45 9610 2824
post@mcb.dk