Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil starte en tøjfabrik i Danmark, hvad skal der til?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer Smile

Jeg vil gerne høre hvad der skal til for at starte en tøjfabrik her i DK.

Jeg ved godt det billigere at producere tøjet i østeuropa, asien osv. Men da det en del af mit projekt så vil jeg gerne vide alt omkring lovgivning, maskiner osv.

Er det kun pga. lønnet mange virksomheder flytter deres produktion til udlandet, eller er der andet bag det.

PÅ forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

Det er grundet omkostningsniveauet at vi ikke reelt har en egentlig textil/beklædningsindustri i DK længere. Løn og andre omkostninger målt ud mod langt lavere omkostninger en del andre steder. Der er ikke særlig besværlig lovgivning, arbejdsmiljø og sikkerhed osv - og mulige overenskomster, men det er først og fremmest et omkostnings spørgsmål

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 13
Skrevet kl. 19:38

okay så det kun pga. omkostninger, men hvor stor er forskellen, på omkostninger, lovgivningen.. ved du evt. hvem jeg kan tage kontakt med for at få svar på mine spørgsmål??? 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:46

Milady93:
Jeg vil gerne høre hvad der skal til for at starte en tøjfabrik her i DK.

Har du Kapitalen og investorerne til det ?. Ellers er resten jo ret ligegyldigt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:01

Milady93:
okay så det kun pga. omkostninger, men hvor stor er forskellen, på omkostninger, lovgivningen.. ved du evt. hvem jeg kan tage kontakt med for at få svar på mine spørgsmål???

Sammenlignet med Bangladesh hvor mestendels af alt tøj til denne verden fremstilles, så kan man sige, at du kan gange timelønnen med 100. Ergo betaler du rigtigt meget mere for at stykke tøj fremstillet i Danmark fremfor i Asien.

Tag bare ECCO, der fremstiller deres sko på egen fabrik i Thailand, men selv i deres thailandske butik i Bangna, Bangkok - koster deres sko knap 1000 kroner for et par. Jeg var ved at dø, da jeg erfarede det - og der kunne ikke blive tale om rabat!

Så medmindre dit tøj er i en klasse helt for sig selv, så vil du dø af sult ved at fremstille det i Danmark - og så kan dine intentioner være nok så gode.

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:28

Derudover så tror jeg også udgifter til garner, metervare osv. vil blive forholdsvis høj.

Tror ikke den slags produceres i umiddelbar nærhed mere, så du vil nok skulle have det importeret fra f.eks. Tyrkiet eller lign.

Tilmeldt 25. May 13
Skrevet kl. 09:47

Jeg vil jo gerne starte det  danmark fordi, jeg kan ansætte mange dansker/indvandre der ingen uddannelse har, som er på kontanthjælp, De vil blive oplært til fremstille tøj. Tøjet vil primært være til mænd, til lidt mere overkommelig priser, men stadig moderne. Jeg har planer om at snak med jobcenteret om at jeg sætte dem i praktik eller løntilskud, og så giv dem en fastansættelse efter 3 måneder. maskiner, metervarer osv. vil jeg importer, og tøjet viljeg sælge i danmark og til udlandet.  Er mine plan urealistisk??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59

Nej det synes jeg faktisk ikke. Tanken med at bruge f.eks. indvandrere der nok i mange fald kan ha en vis rutine med symaskiner (jeg ved at det gik lettere at oplære f.eks. syersker i Tyrkiet end herhjemme den gang der var fart på herhjemme og ikke ledige syersker)

Du vil nok også kunne opnå en del løntilskud til folk i starten, og ellers må du holde dine lønninger så lave som muligt, og lokale omkostninger helt tilsvarende, så synes jeg absolut du skal forfølge din ide. Ud over at lave eget tøj kan du sikkert ind imellem få lønsyning for andre, nye designere o.l.

Maskiner kan købes hos en del grossister der har opkøbt dem fra fabrikker der er lukket - jeg har ikke navne i hovedet desværre - og metervarer skal du så meget gerne ha direkte hos producenterne i udlandet (ex Tyrkiet eller Indien/Kina) for at komme forbi grossist ledet

Jeg tror du skal regne med, at det ligegyldigt hvad, vil kræve en vis kapital at komme igang - så det bliver en af de hurdler du måske skal slås med.

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 13
Skrevet kl. 14:35

Mange tak for hjælpen :)  Jeg vil undersøge alle muligheder.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)