Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny mobilside er lanceret - Hvad gør jeg galt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg har fornyligt startet www.BedsteMobil.dk med tilbud på covers, tilbehør, reservedele, mobiler og kampagner fra mobilselskaber. Siden er et affiliate site der er bygget op, som en form for webshop. Nu skal det siges at jeg ikke har arbejdet med produktfeeds før, så det har været lidt af et eksperiment at få bearbejdet.

Nu er siden klar, men jeg synes ikke at der sker nogen aktivitet.

Der kommer ca. 10-15 besøgende fra søgemaskiner osv. om dagen og der har været lidt over 1000 besøgende i alt. Problemet er at der endnu ikke er gået nogle ordre i gennem og der er en meget lille del der har liket.

Hvad tror i jeg har gjort forkert?

Hvordan kan jeg forbedre siden? Både med omtanke for konvertering, opsætning, SEO, brugervenlighed osv.?

Ris, ros, feedback og alt andet modtages med meget åbne arme.

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 22:43

Jeg beklager, men umiddelbart virker din hjemmeside ret utroværdig.

Der sker rigtig meget på alle siderne og billederne vil ikke vises (på min browser i hvert fald).

Desuden bliver jeg bragt til imania.dk hvis jeg så trykker på billederne (som ikke vil vises).

Mit råd vil være at få styr på billederne - samt stien når man trykker. Og så evt. få gjort siden mere brugervenlig og simpel.

Jeg håber du tager min konstruktive kritik til dig :)

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 17:09

Louise Kristensen:

Jeg beklager, men umiddelbart virker din hjemmeside ret utroværdig.

Der sker rigtig meget på alle siderne og billederne vil ikke vises (på min browser i hvert fald).

Desuden bliver jeg bragt til imania.dk hvis jeg så trykker på billederne (som ikke vil vises).

Mit råd vil være at få styr på billederne - samt stien når man trykker. Og så evt. få gjort siden mere brugervenlig og simpel.

Jeg håber du tager min konstruktive kritik til dig :)

Tak for din ærlige mening Louise. Siden jeg så dit svar i formiddags har jeg arbejdet på www.BedsteMobil.dk for at forbedre siden.

Jeg har fjernet mange af elementerne og rettet på diverse ting med opsætningen osv.

Billederne burde meget gerne vises. Med Google Chrome og Internet Explorer virker de i hvert fald fint. Er du sikker på du ikke har slået cookies fra og er der andre der oplever det samme?

Det ville være rart, hvis flere kunne komme med lidt feedback og håber da vi iværksættere kan hjælpe hinanden lidt.

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 17:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse.

Super sejt at du har startet sådan en webshop. Men - der er virkelig mange ting at tage fat i. Husk at det er konstruktiv kritik :-)

Design

Mit første indtryk af din side var, at dit design faktisk ikke er der. Din webshop ligner et mock-up til en kommende webshop.

Med det mener jeg, at du skal gøre meget mere for at få dit design til at se flot og lækkert ud. Lige nu, gør designet at din webshop virker utrolig utroværdig.

Hvad laver den ældre dame i dit banner? Det virker ikke, som om hun har nogen relevans i forhold til din webshop. Væk med hende.

Indhold

Der skal virkelig arbejdes på billeder og opsætning af dit indhold.

"Søgeord til søgemaskiner om mobil covers" kan du godt skyde en hvid pil efter... og derefter få fjernet. Det gavner ikke, og det var sådan man kom i tops i søgemaskinerne for mange år siden.

Navigation

Måden man navigerer rundt i shoppen kan jeg slet ikke finde ud af. Der er ingen struktur og intet virker som "en logisk vej at gå". Brugeren må ikke skulle sidde og overveje, hvor menuen er og hvordan man kommer til det ene og det andet. Du skal også have i tankerne, at der må gå højst 2-3 klik før brugeren har fundet hvad de ledte efter - og helst mindre.

Tag et kig på nogle af de store webshops og se hvad de gør. Du skal endelig ikke kopiere, men blot få inspiration.

Det var mine bud på, hvad du skal gå igang med. Der er masser at tage fat i.

Held & lykke med shoppen :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:54

Hej Lasse,

Din opsætning skal ændres. Når jeg klikker ind på siden, så skal jeg bruge et kort øjeblik for, at orientere mig med, hvor jeg skal starte med at kigge. Det hele bliver kastet i ansigtet med det samme. 

Så jeg vil anbefale, at du simplificere opsætningen, og så skulle du være good to go :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:03

Lasse:
Hvad tror i jeg har gjort forkert?

Prøv at skrive ( mobil tilbehør ) i Google. Så kommer der det her svar ( Ca. 1.410.000 resultater (0,14 sekunder) ) Der har du dit svar.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 11:04

Hej

Er enig i at siden ikke hænger sammen rent designmæssigt. For mange forskellige menuer.  Men jeg er jo mere en sprognørd, og må derfor med det samme sige at der er ting jeg ikke helt forstår. F.eks.

FORHANDLER
Vi er ikke selv forhandler og smørre derfor heller ikke tykt på med salgsbeskrivelser.
Til gengæld går vi meget op i at vise billige tilbud, så du kan få lidt mere for pengene.
De kampagnetilbud du finder hos www.BedsteMobil.dk vises fra anerkendte firmaer inden for branchen.

Hvorfor fortæller i hvad I ikke er? Afsnittet giver ingen mening for mig. I stedet burde du skrive hvad I KAN og GØR. (f.eks. VI udvælger og præsenterer dig for de bedste .....")

(ps. korrekt hedder det smører, og indenfor)

Må lige spørge; sidder bedstemor i hjørnet som en lille joke (bedstemobiler) eller...?

Mvh

Caroline

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 15:05

Mange tak til alle for den konstruktive kritik der er kommet indtil videre. Jeg høre stadig meget gerne fra flere der har en mening om siden efter den er blevet ændret.

Sebastian - Jeg er altid modtagelig for feedback der kan arbejdes videre med. Desværre er jeg ikke en haj på området endnu, men for at lærer det er man nød til at starte et sted fra. Derfor er det også rart at i gæve aminoer kan hjælpe, så man kommer på rette vej. Du nævner nogle relevante områder, som jeg har arbejdet videre med siden jeg så dit indlæg igår. Er de nævnte ting forbedret efter din smag?

Nicklas - Jeg har ændret opsætningen igen og forhåbenligt til det bedre. Hvad synes du?

Michael - Jeg ved der er mange om buddet, men man skal vel ikke give op bare fordi der er konkurrence på markedet.

Caroline - Jeg har ændret designet, så jeg selv synes det passer godt sammen. De forskellige menuer er formindsket, så man nemmere kan få et overblik. Jeg forstår fuldt ud din hentydning til teksten om "forhandler" - Det er rettet med nogle andre tilføjelser. Den gamle dame der talte i mobil var en forbindelse mellem ordet "bedste" og "mobil" på en hyggelig måde, men da det åbentbart giver bagslag er det fjernet igen.

Synes i at det i det store hele er blevet bedre og hvad skal jeg arbejde videre på?

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 16:53

Lasse:
Er de nævnte ting forbedret efter din smag?

Hej Lasse.

Det er i hvert fald bedre, end sidst jeg kiggede på din side. Der mangler stadig en del, men som du selv siger så skal man jo starte et sted. Hvordan er din webshop bygget op? Hvilket system?

Det er godt med de mange produkter på forsiden, men du skal arbejde lidt med design og lighed så alle produkterne ligner hinanden. Selvfølgelig ikke de samme produkter, men så de er vist ens.

På alle billederne står der "Mania" henover. Jeg ville skaffe mine egne billeder, da det andet virker uprofessionelt. Du skal også, så meget det nu er muligt, at få produkt-billeder af samme kategori - f.eks. covers - til at ligne hinanden. Det er for at skabe ro for øjnene, når du viser mange produkter af gangen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:57

Hej Lasse,

Din ændring har gjort en kæmpe forskel! Det er et godt udgangspunkt, at arbejde ud fra dette.

Måske skal du arbejde lidt med antal af produkter der viser på forsiden, men du har en god base, at arbejde ud fra.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)