Hej hjælpsomme mennesker! Jeg har lige et spørgsmål til jer.. Jeg har fornylig startet en virksomhed, som sælger racercykler (www.cykelhelten.dk) Alle mine cykler tages hjem på bestilling, og det sker ved at kunden sender mig en mail. En cykel koster min. over 5.000DKK for mig, hvilke er lidt problematisk da min konto siger pt. 2000kr. Dvs. jeg bliver nødt til at låne fra mine forældre, hver eneste gang jeg får en ny ordre. Kan jeg godt kræve en kunden binder sig til købet, når jeg bestiller dem hjem? - Og i så fald, hvordan foregår det...skal han skrive under på noget? Jeg får jo smadret min konto, hvis der bare er én kunde som fortryder i sidste ende... Jeg takker på forhånd! Mvh |
Bertin G. Hansen:Kan jeg godt kræve en kunden binder sig til købet, når jeg bestiller dem hjem?
Nej, det kan du ikke.
Du hører under "lov om fjernhandel" - hvilket er samme lovgivning som alle internetshops hører under.
Dermed har kunden til enhver tid 14 dages fortrydelsesret efter modtagelse af produkt/vare. Indtil da kan kunden hæve handlen uden omkostninger for ham. Du må dermed sørge for at have en rentabel forretning, hvor du tjener penge på dine cykler og du kan sælge dem videre til andre, hvis en kunde fortryder.