Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken ansaettelsesform skal modeller have ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej behjaelpelige mennesker paa amino.

Jeg vil gerne hoere jer ad, hvilken ansaettelsesform man giver en model ? Som kun arbejder nogle enkelte perioder ad gangen ?
Er det en freelance ? for har brug for og kunne fremvise modeller som en ansat naar deres opgave ikke er aktuel mere. for at "saelge" dem til opgqaver.

Paa forhaand tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46663
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

Det kan nok være begge dele - men hvis det er privat personer ville jeg ha dem som egentligt ansatte, også for at undgå at kunne hænge på deres B skat hvis de ikke betaler den. Du skal som freelance indberette dem som bidragspligtig B indkomst (gruppe 05) og som ansatte som helt almindelig A-indkomst. Det koster dem ikke mere i skat, de får den bare fixet med samme og har ikke så meget mere at tænke på, og din indberetning er ret meget samme procedure, specielt hvis du ex bruger Danløn

Så kan du også med god samvittighed vise dem som ANSATTE men det gik nu nok også med freelance. Hvis ansatte, så bare som timelønnede (og så kan du bare fordele hvis I har aftalt 1000 kr og skrive 5 timer a 200 kr)

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 13
Skrevet kl. 07:26

Okay, Du skal have mange tak for hjaelpen :)

Tilmeldt 23. Sep 13
Skrevet kl. 08:07

Jeg har et tilfoejende spoergsmaal, hvis de vil vaere saa venlig.
Hvis jeg ansetter dem, er der saa noget krav om hvor meget arbejde jeg skal give dem ? kan jeg fx. have dem ansat uden de har noget arbejde i nogle maaneder ?  Da nogle perioderer mere travle, og opgaverne veksler, saa nogen kan kun bruges til noget.

:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46663
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

JA sagtens - du skriver bare at der ikke er garanti for arbejde og at arbejdet vil komme sporadisk når behov findes, og at det aflønnes med ex 150 kr i timen og aftales fra gang til

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 13
Skrevet kl. 11:19

Du skal have mange tak for hjaelpen :) !Big Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)