Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af overskud/løn i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har fået stor hjælp via. denne side til at forstå meget mere om det at starte ny virksomhed, og tusinde tak for dem der har hjulpet så langt, det er fedt med en side for os som gerne vil prøve at starte op selv.

Jeg har nogle andre tråde om enkeltmandsvirksomheder men jeg tænker at holde det lidt afskilt da dette mere drejer som om indberetning af løv / overskud

Hvis jeg på min forskudsopgørelse indberetter at jeg regner med et overskud/løn på 10.000 beregnet mit fradrag selvfølgelig derefter, men hvordan betales skat af det beløb jeg hæver hver måned som løn? Skal jeg manuelt betale skat hver måned eller skal jeg ud fra de penge jeg hæver beregne hvad der er skat og gemme til til sidst på året og så betale alt skat på engang ?

Jeg håber mit spørgsmål giver mening ellers må i lige skrive :)

Mvh. DaxxZ

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 21:01

Der er ikke noget der hedder løn i en enkeltmandsvirksomhed. Når du ændrer din forskudsskema med forventet overskud, vil dine fradrag ændres, som du også skriver. Hvis det ikke er tilstrækkeligt, vil du skulle betale B-skat. Når året er omme, skal du indberette dit overskud, og så skal det vise sig, om du har betalt nok i skat, ellers får du jo en restskat, eller om du har betalt for meget, så du skal have overskydende skat udbetalt. Hvad du har hævet hver måned i "løn" har ingen betydning, det er dit overskud, der har betydning.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:07

Gongra:
Når året er omme, skal du indberette dit overskud, og så skal det vise sig, om du har betalt nok i skat

Men hvis jeg fra start af indberetter et overskud på 100.000 så skal jeg betale en vis skat som de regner men eftersom jeg ikke er på Løn nogle steder så kan de ikke trække den skat jo, så er det noget jeg skal ind og gøre manuelt hver måned når jeg så oplyser hvad jeg har hævet til mig selv ? Jeg er klar over at overskuddet fra virksomheden er en selvangivelse og indberetningen af det jeg hæver privat som "løn" er en anden, men lige pt. er jeg ansat og der sørger for multidata for at trække det skat jeg skal betale jo, men eftersom jeg ikke er å¨løn liste når jeg starter op selv skal jeg ved indberette det et sted eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43

Du skal slet ikke tænke løn - det findes ikke i en personlig virksomhed. Du må hæve lige så meget du vil, og du må bruge det til skat eller grønne tuborg - det er ikke noget der påvirker din skat. Alt du hæver - sker via status - mellemregning som godt gammelt ord - private hævninger, og når det sker i status, så påvirker det slet ikke resultatet og dermed slet ikke det som din skat beregnes af

Hvis du har lønmodtager arbejde, så sættes først dine fradrag ned - for at din skat af virksomheden skal blive betalt af den vej og når du rammer 0 i fradrag så får du b skatte opkrævninger og dem betaler du bare

Du kan læse om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED så bliver det klart

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)