Hej Mit spørgsmål er hvordan jeg skal fakturere uden CVR nr? Men jeg synes det virker lidt mærkeligt på denne måde: NORMALT: Normalt når man har et CVR nr. aftaler man en pris på f.eks. 100 kr. (inkl. moms) med kunden... og skriver at produktet kostede 80 kr, og så tillægger Dinero automatisk 20 kr. = 100 kr. inkl. moms. (Her giver kunden altså 80 kr, når han/hun har trukket momsen fra) I begge eksempler får kunden det til samme pris efter moms... Men i eksempel to, vil jeg jo kun få 80 - moms = 64 kr. Vil det være bedre at kun aftale priser "uden moms" med kunden? Eller hvordan skal jeg gøre indtil jeg får cvr nr. (inden for 3 måneder) Jeg håber, at en af jer kan hjælpe mig i alt forvirringen :-)
|
Du kommer ikke af med moms når du ikke er registreret heller ikke af det som lå inden du registrerede dig, hvis du IKKE forventer at kommer over 50.000 kr i omsætnng på 12 lbd måneder
Hvis du kan forvente at kommer over 50.000 kr - så SKAL du registrere NU og ikke vente, for så har du ret i, at du kan blive sat i moms af det som lå inden din registrering og tilmed få bod. Læs PLIGT TIL MOMSREGISTRERING - HVORNÅR
Når du ikke er registreret er alle dine priser uden moms og du må bare ikke gå igang hvis du ved du kan forvente at komme over 50.000 kr på 12 mdr - uden at registrere
VH